مربیان جلسات خانگی قرآن بیمه می شوند

دبیر جامعه قرآنی عصر استان کرمان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلسه خانگی و بیش از ۱۰ هزار عضو در سامانه جلسات خانگی ثبت شده است، گفت: با پیگیری‌ های انجام شده مربیان جلسات خانگی نیز بیمه می‌ شوند. با پیگیری‌ های انجام شده مربیان جلسات خانگی نیز بیمه می‌ شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اجلاسیه ستاره‌ های زمین(جلسات خانگی قرآن کریم شهرستان کرمان) با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان در سالن همایش استانداری کرمان برگزار شد.

امین نصری ،دبیر جامعه قرآنی عصر استان کرمان با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در ۱۵ شهرستان استان؛ افزود: این اقدام در راستای حرکت عمومی قرآنی مورد انتظار رهبری است که از بستر همین جلسات محقق می‌ شود.

وی با اشاره به شناسایی هزار و ۵۰۰ جلسه قرآنی که تاکنون در سامانه جلسات خانگی قرآن ثبت‌ نام کردند؛ از عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر در این جلسات خبر داد و گفت: باید با یک حرکت عمومی و حلقه‌ های عمومی جریان قرآنی را تقویت کنیم.

نصری با بیان اینکه حمایت‌ هایی نیز برای جلسات خانگی قرآن در نظر گرفته شده است؛ بیمه مربیان مربیان این جلسات، برگزاری دوره های تربیت مربیان، سفرهای زیارتی برای فعالان جلسات خانگی مردمی را از جمله این حمایت‌ ها عنوان و تصریح کرد: در این مراسم از ۱۴ پیشکسوت جلسات خانگی قرآن کریم که عمری را برای قرآن گذاشتند؛ تجلیل می‌ شود.

دبیر جامعه قرآنی عصر استان کرمان با اشاره به اینکه همانند این همایش در ۱۵ شهرستان استان نیز برگزار می‌ شود، اظهار داشت: با پیگیری‌ های انجام شده مربیان جلسات خانگی نیز بیمه می‌ شوند.

مربیان جلسات خانگی قرآن بیمه می شوند

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این اجلاسیه با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان به همه روزه‌ داران، افزود: این جلسه دارای نورانیت خاصی است؛ چرا که موضوع آن قرآن کریم است و حاضرین این جمع نیز همگی از فعالان قرانی هستند.

وی تشکیل جلسات خانگی قرآن کریم را یک کار بسیار ارزشمند عنوان و تصریح کرد: برای ترویج هرچه بیشتر جلسات خانگی قرآن کریم در سطح جامعه ضرورت دارد، همگی همکاری کنند و از همه ظرفیت‌ ها در این زمینه استفاده کرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه جلسات خانگی قرآن کریم به صورت شبکه‌ ای در حال برگزاری است، اظهار داشت: آنچه که موجب پیروزی ما در انقلاب و جنگ تحمیلی شد، انس و ارتباط رزمندگان با قرآن کریم بود، لذا باید در حد توان جهت ترویج این کتاب آسمانی قدم برداشت.

مربیان جلسات خانگی قرآن بیمه می شوند

حجت‌ الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این اجلاسیه با اشاره به خاص بودن این محفل و مجلس، بیان داشت: وقتی در انجام کاری اخلاص محور قرار بگیرد، در پیشگاه خداوند مورد قبول واقع می‌شود و جلسات قرآنی نیز مصداق بارز محافل بااخلاص است.

وی تصریح کرد: وقتی کار برای رضای خدا باشد در پیشگاه خداوند و در میان مردم کار دیده می‌ شود، که مصداق بارز آن امام خمینی(ره) است، چرا که ایشان فقط برای خدا به پا خواست اما کار وی دیده شد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان مصداق بارز دیگر اخلاص را در شهید سلیمانی عنوان و ابراز کرد: ایشان از دیده شدن پرهیز داشت؛ اما بواسطه اخلاص سردار دلها، به بهترین شکل دیده شد، لذا کار فقط باید برای رضای خدا انجام شود.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز داشت: باید تلاش کرد؛ در کنار تلاوت قرآن در منازل، خانواده‌ ها نیز به دستورات قرآن کریم عمل کنند، تا شاهد افزایش خانواده‌ های قرآنی در سطح جامعه باشیم.

مربیان جلسات خانگی قرآن بیمه می شوند

حسن مجیدی‌ فر، از اساتید قرآن استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در صورتی از قرآن بهره‌ می‌ بریم که قرائت ما همراه با تدبر و تفکر باشد، گفت: یکی از روش‌ های اشتباه در ارتباط با قرآن این است که قرآن را به صورت سنتی می‌ خوانیم و به قرائت آن بسنده می‌ کنیم؛ اما اگر فقط روی یک آیه قرآن تدبر کنیم زندگی ما متحول می‌ شود.

وی با برشمردن بعضی از نتایج انس با قرآن، افزود: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است. باطن قرآن بسیار بی‌ بدیل است و بسیاری از رازهای آن برای ما نهفته است و اگر به آن ایمان آوریم یک آیه آن انسان را نجات می‌ دهد.

این استاد قرآن کریم؛ با بیان اینکه تفسیر ساختاری قرآن غوغا به پا می‌کند و نباید خود را محدود به قرائت قرآن کنیم بلکه باید به دستورات قرآن عمل کنیم، اظهار کرد: جامعه قرآنی باید کاری کنند که قرآن در زندگی کاربردی شود. کسی که در مورد قرآن صحبت می‌ کند باید سخنانش مرهم مشکلات مردم باشد. اگر به سراغ مفسر برویم می‌ بینیم که قرآن چگونه انسان را نجات می‌ دهد.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن کریم هیچ‌گونه محدودیت مخاطب، زمان، محتوا( آموزشی، معارفی، تدبری و یا تفسیری) و مکان ندارد و هدف اصلی آن انس با قرآن است.
همچنین؛ در این اجلاسیه ضمن رونمایی از پرچم جلسات خانگی قرآن کریم، از ۱۴ پیشکسوت جلسات خانگی قرآن کریم و یاوران قرآن و خانواده ۳ شهید هاشمی، سلطانی و طلبه شهید محمدی‌ پور تقدیر شد.

مربیان جلسات خانگی قرآن بیمه می شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha