هشدار پلیس فتا در خصوص پرداخت اینترنتی فطریه و کفاره روزه

جانشین پلیس فتا استان کرمان در خصوص نحوه پرداخت اینترنتی فطریه و کفاره روزه به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از پلیس کرمان؛ سرهنگ" قهاری" بیان داشت: با نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر، عده‌ ای در شبکه‌ های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال سوء استفاده از این فضا بوده و اهداف کلاهبردارانه خود را انجام می‌ دهند .

وی ضمن هشدار در خصوص ترفندهای کلاهبرداران و سوء استفاده از عواطف هموطنان با عناوینی همچون جمع‌ آوری کمک به نیازمندان یا آزادی زندانیان نیازمند افزود: افراد فرصت‌طلب با راه‌ اندازی سایت‌ هایی در قالب موسسه خیریه یا ارسال پیام‌ هایی برای جمع‌ آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان در شبکه‌ های اجتماعی و سوءاستفاده از نام اشخاص و چهره های شناخته شده هنری و یا ورزشی و یا جعل عنوان سازمان های مختلف از مردم کلاهبرداری می کنند.

جانشین پلیس فتا استان از هموطنان درخواست کرد: از پرداخت وجه در سایت‌ های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کنند و قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند و به هیچ‌ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

سرهنگ قهاری در پایان خاطرنشان ساخت: هموطنان گرامی به منظور واریز وجوهات نقدی و یا غیرنقدی تحت عنوان فطریه و سایر نذورات صرفا از مسیرهای دسترسی قانونی و قابل اعتماد که از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی می شود اقدام و از واریز هرگونه وجه به حساب شخصی سایر افراد اکیدا خودداری کنند.

🆔

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha