جاده‌ های دو طرفه عامل اصلی تصادفات جاده ای کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان کشور با مسیرهای بیابانی است، گفت: ما همچنان جاده‌ های دو طرفه داریم زیادی در استان داریم؛ که آمار تصادفات و تلفات را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی در مراسم معارفه علی عبدالهی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان با اشاره به ۳۵۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس جمهور در استان کرمان گفت: از این میزان بیش از ۲۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۱۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بوده است.
وی اظهار داشت: استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رئیس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه‌ ها عمل کرده است، اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم، تا پروژه‌های مصوبه سفر با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: این استان با وجود داشتن بیشترین طول راه‌ های کشور، در تعداد پاسگاه‌ های پلیس‌ راه در رتبه آخر کشور و در تعداد راهدارخانه‌ های بین راهی در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد، که این آمار برازنده پهناورترین استان کشور نیست.
موسوی تصریح کرد: آمادگی داریم؛ باید بر اساس توافق‌ نامه‌ ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای پروژه‌ هایی تعریف و سهم ۵۰ درصدی برای استان بگذاریم، اما در این حوزه نیاز به همکاری و حمایت کشور داریم.
وی با بیان اینکه هم استانی‌ های کرمانی، فرهنگ ترافیک را رعایت می‌ کنند، یادآور شد: در حالی که بیشترین آمار تصادف و تخلفات جاده‌ای را رانندگانی از استان‌ های مجاور در کرمان دارند، این افراد کرمان را حیات خلوت می‌ دانند و علت آن هم ضعف دوربین‌ ها است, که ما نتوانستیم این مسئله را حل کنیم، زیرا به موضوعات ملی بر می‌گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کرمان جزو استان‌ های بالای تصادفات و تلفات جاده‌ای کشور است و پهناورترین استان کشور با مسیرهای بیابانی، نقاط ایستگاهی زیادی ندارد و ما همچنان جاده‌ های دو طرفه داریم که آمار تصادفات و تلفات را افزایش داده است.

جاده‌ های دو طرفه عامل اصلی تصادفات جاده ای کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha