کد خبر: 215441
۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی راهداری کشور؛

عقب ماندگی استان کرمان در حوزه راه های روستایی

تخصیص اعتبار ملی به استان کرمان در خصوص احداث و نگهداری راه های روستایی
عقب ماندگی استان کرمان در حوزه راه های روستایی

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با توجه به عقب ماندگی استان کرمان در حوزه برخورداری از راه های روستایی درسال جاری از محل ابلاغ اعتبارات ملی جهت احداث و نگهداری راه های روستایی دردست اجرای استان کرمان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ خداداد مقبلی در آئین تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: ۲۷ هزار میلیارد ریال سال گذشته از محل اعتبارات سازمان راهداری در حوزه ساخت راه‌ های روستایی، نگهداری و ایمن سازی راه‌ های روستایی کشور هزینه شده است و در سال جاری سعی خواهد شد؛ از محل ردیف اعتبارات ملی در حوزه احداث و نگهداری راه های روستایی به منظور جبران عقب ماندگی به استان کرمان اختصاص داده شود.

وی افزود: درحوزه نگهداری و ایمن سازی شبکه راه‌ های شریانی استان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال گذشته اعتبارات قابل ملاحظه ای به استان کرمان اختصاص داده و در سال جاری برنامه مفصلی با هماهنگی اداره کل استان در بحث اجرای بهسازی و روکش راه‌ های اصلی و بزرگراهی خواهد داشت.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به این که بیش از۴۰ هزار وسیله نقلیه معادل وسیله نقلیه سواری روزانه از محور بندرعباس _سیرجان و انار _یزد تردد می کنند، افزود: این محور بعنوان مهمترین محور اقتصادی نقش بسیار ارزنده ای در توسعه اقتصادی کشور و همچنین استان کرمان دارد.

مقبلی تصریح کرد: قاعدتاً نگهداری و ایمن سازی این جاده مهم دغدغه زیادی چه از لحاظ اعتبار وچه از لحاظ اجراء و نگهداری برای اداره کل راهداری استان کرمان ایجاد خواهد کرد. ضمن آنکه مسیر ترانزیتی رفسنجان - زرند به شرق کشور و نیز ارتباط این مسیر به پایانه های مرزی درشرق کشور موقعیت مناسبی در چرخه اقتصادی کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: این جاده ها اهمیت استان کرمان را از لحاظ موضوعات حمل و نقلی نشان می دهند، ضمن اینکه بسیاری از محورهای شریانی این استان به جهت ایفای نقش ترانزیتی جایگاه فرا استانی و فراملی دارند و کشور و استان باید از این ظرفیت بالقوه استفاده کند.

معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور یادآور شد: برابر آمار ارائه شده خوشبختانه آمار تلفات جاده ای در ایام تعطیلات نوروزی عدد کاهشی را نشان می‌ دهد. باید ‌توسط دستگاههای ذیربط در بحث آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی‌ و رعایت قوانین و مقررات از جانب کاربران جاده ای مورد توجه قرار گیرد و این کار نیاز به همکاری بیش از چند سازمان فرهنگی و اجرایی دارد که به مدد تعامل اداره کل راهداری و پلیس راه استان این همکاری در کرمان مشاهده می شود.

عقب ماندگی استان کرمان در حوزه راه های روستایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha