کد خبر: 215444
۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰

پیشی گرفتن استان کرمان در مقاوم سازی مسکن از کشور

نرخ ۶۷ درصدی مقاوم‌ سازی مسکن در استان کرمان
پیشی گرفتن استان کرمان در مقاوم سازی مسکن از کشور

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از پیشی گرفتن نرخ مقاوم‌ سازی مسکن در استان سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر میانگین نرخ مقاوم‌ سازی مسکن در کشور ۵۳ درصد اعلام شده، اما این نرخ استان کرمان ۶۷ درصد است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی محمدی در دیداری که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن با استاندار کرمان داشت؛ از پیشی گرفتن نرخ مقاوم‌ سازی مسکن در استان سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر میانگین نرخ مقاوم‌ سازی مسکن در کشور ۵۳ درصد اعلام شده، اما این نرخ استان کرمان ۶۷ درصد است.

وی از صدور ۱۳۰ هزار سند تک برگ مسکن‌ های روستایی در راستای ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از مهاجرت و تسهیل برای دریافت وام خبر داد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بنیاد مسکن برای کمک به خانه‌ سازی به‌ ویژه روستاییان توسط امام راحل تاسیس شد، عنوان کرد: در راستای کمک بلاعوض به محرومان و اقشار آسیب‌ پذیر نیز ۱۶ هزار و ۴۷۵ واحد مسکن محرومان با ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان اجرایی شده است.
محمدی اظهار داشت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن از مجموع ۱۶ هزار و ۸۴۴ متقاضی تایید شده، ۹ هزار و ۱۵۰ قطعه زمین از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل شده است.
محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در دیداری که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مدیران، معاونان و کارکنان این نهاد انقلابی داشت؛ عنوان کرد: بنیاد مسکن جزو نهادهای اولیه‌ ای است؛ که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار سپاه، بنیاد شهید و کمیته امداد و دیگر مجموعه‌ های ضروری به دلیل کمبودهای کشور شکل گرفت.
وی ادامه داد: مسکن یکی از نیازهای جدی زندگی است و بخش عمده‌ ای از هزینه‌ ها را هم تشکیل می‌ دهد؛ بنیاد مسکن در ابتدا به صورت کار جهادی و محرومیت‌ زدایی آغاز شد و به تدریج همزمان و بعد از دفاع مقدس در بحث بازسازی‌ ها نقش موثری ایفا کرد.
استاندار کرمان افزود: طرح‌ های مختلف مسکن نیز در دولت‌ های مختلف اجرایی شده است؛ که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پای ثابت ساخت و سازها به ویژه مناطق روستایی بوده و تجربه موفق و اعتمادسازی را در این حوزه کسب کرده است.
فداکار، بنیاد مسکن را در حوزه ساخت مسکن موفق دانست و تصریح کرد: بخش بزرگی از طرح نهضت ملی مسکن نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و آنچه ما در این مجموعه شاهد هستیم، بنیاد مسکن پیشتاز است و موفق کار می‌کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه بنیاد مسکن در حوزه روستایی و محرومان کار می‌ کند و ضمن ساخت واحدهای مسکونی و مقاوم‌ سازی واحدها، با فراهم کردن امکان زندگی و ماندگاری در روستا و جلوگیری از مهاجرت، باری از دوش شهرها بر می‌دارد.
استاندار کرمان در خاتمه از خیران این حوزه نیز قدردانی و خاطرنشان کرد: ساخت مسکن به صورت غیرمستقیم در ایجاد اشتغال نیز موثر است و جمعیت بالایی را دربر می‌ گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha