کد خبر: 215449
۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
آغاز جشنواره ملی حلوا مسقطی در لارستان

سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان در لار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس، شهردار لار و دبیر سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان گفت: این نمایشگاه در ۲۸ غرفه شامل حلوا مسقطی و غرفه صنایع دستی، اغذیه، نان، شیرینی محلی لارستان و سیاه چادر عشایری برپا شده است و در فضای نمایشگاه، همزمان پخت حلوا مسقطی لاری هم در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

حلوا مسقطی لاری و فرایند تهیه، پخت و تولید آن ، تیر ماه ۱۳۹۸ در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۰۰۳ ثبت‌شده است.
روابط عمومی سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان هم با اشاره به اینکه اجرای آئین و رسوم شهرستان‌های جنوبی فارس در برنامه تدارک دیده شده است، افزود: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی توسط گروه‌های هنری از شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز، ویدئو کلیپ، اجرای نمایش بَ بَ یعقوب، معرفی و نحوه تهیه حلوا مسقطی لاری از دیگر برنامه‌های برگزاری جشنواره است.

آغاز جشنواره ملی حلوا مسقطی در لارستان
سید کامران علوی با بیان اینکه میهمانانی از استان هرمزگان و یزد هم به جشنواره دعوت شده اند، گفت: با توجه به طرح خواهر خواندگی، میهمانانی از یزد، قشم ، بندرعباس، لارستانی‌های مقیم شورهای حوزه خلیج فارس و مقیم در مرکز استان فارس و دیگر استان‌ها در این عیدانه حضور دارند.
سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان از دیشب آغاز شده و تا فردا ، جمعه بیست و چهارم فروردین ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha