فاریاب قطب تولید طلای کشور خواهد شد

استاندار کرمان، ابراز داشت: شهرستان فاریاب با دارا بودن سه معدن طلا، می‌ تواند قطب معادن طلای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ حجت‌ الاسلام علیدادی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، با همراهی جمعی از مدیران و مسئولان جنوب استان از معدن و کارخانه تیتانیوم کهنوج و کارخانه‌ های سیلیس، کنسانتره کرومیت و طلای زرترشت فاریاب بازدید کردند.
استاندار کرمان در بازدید از معدن تیتانیوم کهنوج با اشاره به دغدغه‌ های رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» حجت را بر همه مدیران اجرایی تمام کرده است؛ لذا باید بیش از گذشته از ظرفیت مردمی در راستای پویایی اقتصاد و اشتغال استفاده شود.
محمد مهدی فداکار بیان داشت: طی بازدید از کارخانه و شرکت تیتانیوم شهرستان کهنوج ظرفیت‌ های اشتغال و پیشرفت فاز دوم این کارخانه رضایت‌ بخش بوده و انتظار می‌ رود؛، تا ۶ ماه آینده بهره‌ برداری از فاز دوم کارخانه تیتانیوم صورت گیرد، که اولین تیتانیوم تولیدی کشور است.
وی همچنین در بازدید از معادن طلای شهرستان فاریاب اظهار داشت: به‌ زودی کارخانه شیشه‌ سازی در این شهرستان احداث می‌ شود و زمینه اشتغال یک‌ هزار نفر را ایجاد می‌ کند.
استاندار کرمان؛ ابراز داشت: شهرستان فاریاب با دارا بودن سه معدن طلا، می‌ تواند قطب معادن طلای کشور باشد.
فداکار خاطرنشان ساخت: فاز دوم کارخانه کرومیت فاریاب نیز در حال احداث است و طبق بازدیدی که سنوات گذشته انجام شد، کارخانجات سیلیس و کرومیت، پیشرفت قابل توجهی دارند.

فاریاب قطب تولید طلای کشور خواهد شد

نماینده ولی‌ فقیه در استان نیز عنوان کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده ۵۰ معدن از انواع مختلف در شهرستان فاریاب مشاهده شد و این منطقه به لحاظ ایجاد اشتغال، ظرفیت‌ ها و پتانسیل‌ های خوبی دارد و با راه‌ اندازی کارخانجات مربوطه، اشتغال بسیار بالایی خواهیم داشت.

حجت‌ الاسلام علیدادی، مسؤلیت‌ های اجتماعی و فرهنگی معادن و تحولی که می‌ توانند ایجاد کنند را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه و پیشرفت در بخش معدن، ثروت جایگزینی برای نفت خواهد بود.
گفتنی است، نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی کرمان، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌ های کهنوج و فاریاب، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و دیگر مسؤلان در این بازدیدها حضور داشتند.

فاریاب قطب تولید طلای کشور خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha