دستورالعمل اجرایی خرید توافقی گندم ابلاغ شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: دستورالعمل اجرایی خرید توافقی گندم در سال ۱۴۰۳ توسط بخش غیر دولتی را برای اجرا در مراکز خرید استان زنجان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی در تشریح خرید توافقی بخش غیردولتی در سالجاری، اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل، اطلاع‌رسانی به صنوف و صنایع مرتبط با گندم و آرد از سوی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی ذیربط در مورد ضوابط خرید توافقی، جمع‌بندی درخواست‌های متقاضیان و معرفی آن‌ها به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها، اعلام مراکز خرید پیشنهادی از سوی متقاضیان به ادرات کل مذکور و تأیید محل پیشنهادی یا اعلام محل جدید به ایشان و اعلام اسامی متقاضیان جهت صدور مجوز خرید از طریق سامانه مربوطه، مورد تأکید قرار گرفته است.

زمانی بیان کرد: در دستورالعمل صادره، مهم‌ترین ضوابط خرید توافقی توسط بخش غیر دولتی که رعایت آن‌ها الزامی است نیز در قالب ۱۴ بند، تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید صرفاً از کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی درج گردیده مجاز می باشد و به همین منظور استفاده از سامانه نرم افزاری معرفی شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفاب) در مرکز خرید توافقی الزامی است.

زمانی اظهار کرد: زمان خرید توافقی در سطح کشور از ابتدای فروردین لغایت پایان آذر ماه ۱۴۰۳ می باشد.

وی عنوان کرد: به جهت جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، بازرسی های دوره ای و نظارت بر امر خرید و عملکرد مراکز خرید توسط کارشناس واحد حراست استان انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha