حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در سنندج دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۲ متهم به حفاری غیرمجاز از آثار تاریخی و فرهنگی در سنندج شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر گزارش اعلام شده به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان، ۲ نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، اضافه کرد: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق پنج متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

وی یادآور شد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

زارعی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha