آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه آمار ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

به گزارش گروه فرهنگ‌وهنر خبرگزاری سلامت(طبنا)«سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است. که در کنار آن رویدادها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور اظهار کرد: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود که من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. همچنین گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو، معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

ضرغامی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه همدیگر هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

وی درخصوص عملکرد وزارتخانه تحت مدیریت خود در حوزه عفاف و حجاب گفت: دستگاه‌های مختلف در این حوزه مسوولیت دارند که البته هنوز به ما ابلاغ رسمی نشده است.

ضرغامی ادامه داد: در جمع‌بندی‌ای که وزارت کشور انجام داد و دستگاه‌های برتر را در حوزه عفاف و حجاب معرفی کرد، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو ۴ دستگاه برتر و ممتاز در عمل به وظایف خود در این رابطه بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: البته در سایر شوراها هم که این موضوع به صورت استانی بررسی می‌شود، وزارت میراث فرهنگی در استان تهران، جزو استان‌های برتر است.

ضرغامی تاکید کرد: مردم ما دین‌دار هستند، من امروز در دولت گزارش دادم و این گزارش مورد تایید هیات دولت و معاون اول رئیس‌جمهور که در غیاب آیت‌الله رییسی به دلیل سفر به سریلانکا ریاست جلسه را بر عهده داشت، قرار گرفت. امسال ۱۲ درصد کاهش اولیه گردشگری در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان می‌داد که مردم ترجیح دادند سفر نروند و روزه بگیرند.

وی ادامه داد: وقتی مردم در روزهای پایانی ماه رمضان سفرهای خود را آغاز کردند، میزان سفرها نسبت به سال گذشته ۵.۱۸ درصد افزایش پیدا کرد. این نشان می‌دهد که مردم هم روی گردشگری حساس هستند و هم حال‌شان خوب است که به سفر می‌روند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های رویدادمحور در روزهای ملی هر شهر که در تقویم کشور وجود دارد گفت: یکی از کارهایی که در وزارت گردشگری در دوره جدید انجام شده است، توجه به رویدادمحوری در این حوزه است و دبیرخانه‌های فعالی راه‌اندازی و تاکنون ۱۸۰۰ رویداد در نظر گرفته است.

ضرغامی با اشاره به اینکه استان‌ها و استانداران به طور جدی این موضوع را پیگیری کرده و گزارش می دهند، تصریح کرد: بر اساس زیرساخت‌ها تصمیم می‌گیریم که رویداد را برگزار کنیم یا خیر. به رویدادمحوری توجه جدی داریم چراکه این موضوع باعث بالندگی جدی حوزه گردشگری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha