سرانه فضای ورزشی در ناحیه سه شیراز رشد چشمگیری داشته است

سید کاظم حسینی در آیین بهره‌برداری از زمین چمن آموزشگاه شهید اوجی در روستای اسماعیل‌آباد روستای بیدزرد، از رشد قابل ملاحظه سرانه فضای ورزشی در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز طی دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در حوزه سلامت و تربیت بدنی در دولت خدمتگزار و مردمی اقدامات خوبی هم در سلامت فرهنگیان و هم دانش‌آموزان صورت گرفته است به طوری که بعد از سیزده سال تعطیلی، مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور برای سومین سال پیاپی اجرایی شد و در سطح مدرسه، ناحیه، استان و کشور، این مسابقه‌ها به‌صورت قهرمانی و همگانی در رشته‌های مختلف ورزشی در حال اجراست.

حسینی در ادامه گفت: در هفته سلامت، افتتاح بزرگ‌ترین برنامه کوهنوردی جنوب کشور با شرکت هشت استان با ظرفیت 500 کوهنورد فرهنگی در بلندترین قله استان فارس در اقلید را برگزار خواهیم کرد.

به گفته‌ی او با افتتاح زمین چمن مصنوعی در آموزشگاه شهید اوجی صد و چهل و هشتمین زمین چمن ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد که همت، تلاش و همراهی اولیا و خیرین، به‌ویژه اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز که تلاش مضاعف در اجرای پروژه‌های ورزشی داشته‌اند، رشد چشمگیر سرانه فضای ورزش دانش‌آموزی در ناحیه سه شیراز در دو سال اخیر را رقم زده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در حال حاضر از میانگین و متوسط استان عبور کرده و بیست و هفت صدم متر بر میانگین این فضاها در ناحیه سه شیراز افزوده شده است و در هفته‌های آینده نیز این سرانه افزایش می‌یابد.

به گفته‌ی حسینی چمن مصنوعی مدرسه اوجی با هدف بهینه‌سازی، توسعه و بهبود فضای ورزش دانش‌آموزی در راستای اجرای طرح با برکت سردار شهید سلیمانی نصب شده که با انجام این مهم، بیش از دو هزار و صد فضای ورزشی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است دو زمین چمن مصنوعی در اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با اعتباری بالغ بر ۹ میلیون ریال، همزمان با هفته سلامت در مدارس متوسطه‌اول محمدرحیم خرمندار در بلوار خرمشهر و شهید ‌اوجی در روستای اسماعیل‌آباد دهستان بیدزرد برای استفاده دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و روستایی به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha