رونمایی از ۲۴ اثر تاریخی در هفته میراث فرهنگی

۲۴ اثر تاریخی در هفته میراث فرهنگی در فارس رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اجرای بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه در هفته میراث فرهنگی خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها رونمایی از ۲۴ اثر تاریخی برای نخستین بار خواهد بود.
محمد ثابت اقلیدی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها در این هفته آثار تاریخی کمتر دیده شده موزه ملی ایران به فارس منتقل می‌شود و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۱۲ اثر تذهیب از موزه ملی ایران و ۱۱ اثر تذهیب دیگر هم از کاخ موزه سعدآباد به همراه جام زرین کتیبه‌دار هخامنشی خشایارشا از آثار شاخصی است که به فارس منتقل می‌شود.

ثابت اقلیدی بیان کرد : از مهم ترین برنامه های هفته میراث فرهنگی در شیراز ، برگزاری همایش ملی رویداد تذهیب با حضور نزدیک به ۵۰ نفر از اساتید برجسته ملی ، تقدیر از فعالان و پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی، رونمایی از طرح مرمت و احیای مقبره آبش خاتون در شیراز و برگزاری نشست‌ها و پنل‌های تخصصی در حوزه مرمت است.
ثابت افزود: برگزاری کارگاه آجرکاری ، تور معرفی مساجد تاریخی شیراز ویژه اصحاب رسانه، نشست های تخصصی از دیگر برنامه های این هفته در استان فارس است.

وی ادامه داد: برپایی گالری تصاویر تذهیب نسخ و قرآن‌های خطی در مترو، نمایشگاه عکس میراث، بناها و اشیا تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید ، برپایی نمایشگاه‌ نسخ و قرآن‌های خطی مزین به تذهیب در موزه شاهچراغ، مسابقه و نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع میراث فرهنگی در مجموعه‌های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد، اجرای تور بازدید از مجموعه جهانی پاسارگاد ویژه معلولان از برمنامه های تخصصی برخی شهرستان‌ها درهفته میراث فرهنگی است.

هفته میراث فرهنگی همزمان با روز جهانی موزه‌ها از فردا شنبه، ۲۹ اردیبشهت آغاز می شود و فردا بازدید از موزه های استان فارس ، رایگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha