تشییع پرشکوه شهید جمهور؛ نشان از قدرشناسی مردم است

امام جمعه کرمان حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور و همراهان را نشانه قدرشناسی دانست و بیان کرد: میلیون ها انسان دلداده‌ جمهوری اسلامی و انقلاب و دارای معرفت و شناخت که خادم خود را می‌ شناسد در تشییع و مراسم مربوطه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان، با تسلیت شهادت رئیس جمهوری و همراهان؛ آیت‌ الله رئیسی را دارای شخصیتی انقلابی، متدین، مردمی و کارآمد؛ وزیر شهید امور خارجه را انقلابی، مدبر، شایسته و مقاوم در مقابل زیاده‌ خواهی استکبار دانست و از شهید آل‌ هاشم به شخصیتی معتبر و مردمی و تراز خطه آذربایجان و چهره‌ ای خدوم و دلسوز یاد کرد، که عمر خود را وقف خدمت به مردم کرد.

وی از شهید رحمتی، استاندار شهید آذربایجان هم به عنوان چهره‌ ای پرتلاش، جهادی، جوان و متخصص یاد کرد که جان خود را در راه خدمت فدا کرد و افزود: سرتیم حفاظت رئیس جمهوری سردار موسوی نیزر مردی پرکار، پرتلاش، فداکار و وفادار بود، که شهادت همه این شخصیت‌ ها و کادر پرواز حادثه‌ ای بزرگ و غمبار رقم زد، که در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه کرمان حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور و همراهان را نشانه قدرشناسی دانست و بیان کرد: میلیون ها انسان دلداده‌ جمهوری اسلامی و انقلاب و دارای معرفت و شناخت که خادم خود را می‌ شناسد در تشییع و مراسم مربوطه شرکت کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: این حضور گسترده دنیا را بهت‌ زده کرد و نشان داد؛ مسئولان خدوم و دلسوز در قلب مردم جای دارند و پیام‌ های فراوانی برای دنیا مخابره کرد و بیانگر این بود؛ مسئولانی که انقلابی و جهادی حرکت کنند و در خط امام و رهبری باشند، مردم از آنان پشتیانی می‌ کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم پیام‌ های فراوانی برای داخل و خارج از کشور داشت؛ اظهار کرد: درباره شخص ریاست جمهوری؛ ویژگی‌ ها و صفات و برجستگی‌ های فراوانی که داشتند؛ می توان گفت که اولین آن رعایت اخلاق اسلامی و توجه به معنویت و جلب رضایت خدا و کار برای خدا است؛ که از صفات برجسته رئیس جمهوری انقلابی و شهید است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: دومین محور؛ انقلابی بودن و انقلابی ماندن است؛ که رئیس جمهوری شهید التزام کامل به لوازم انقلابی داشت. لذا پیروی از خط امام و رهبری و مواظبت بر فاصله نگرفتن از آن و پایبندی به ارزش های اسلامی و پایبندی عمیق به شعارهای انقلاب، ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن در عرصه‌ های مختلف دفاع از مردم مظلوم و مستضعف از او شخصیتی ساخت؛ که انقلابی به تمام معنا بود.

خطیب جمعه کرمان بیان داشت: مدیریت جهادی و خستگی ناپذیر و توجه به مهارت و تخصص در عرصه مدیریت، بسیج ظرفیت‌ های کشور، توجه به توان داخلی کشور، توجه به ظرفیت های تعاملی با همسایگان و کشورهایی که قائل به ارتباط به سود دو طرفه هستند؛ گره نزدن سرنوشت کشور به مسائلی که در صحنه جهانی نمی شود روی آن حساب باز کرد؛ مدیریت کارآمد و بابرنامه و هدفمند از دیگر ویژگی‌ های ایشان است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی اذعان داشت: محور دیگر بصیرت و شناخت از حوزه ماموریت و بکارگیری عقلانیت و منطق و ابتکار است؛ ایشان در عرصه‌ های مختلف کشور برنامه داشتند و گذر از تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت از او مدیری تراز و قابل مثل شهید سلیمانی ساخت که هر دو مورد تایید رهبری قرار گرفتند.

وی سپس بر توجه به ظرفیت انقلاب در دو محور تاکید و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت دارد که نیروهای کارآمد آن یکی پس از دیگری در درون انقلاب تربیت و به مردم معرفی شوند، از اول انقلاب با اتفاقات تلخی مواجه بودیم اما ظرفیت انقلاب جوری است که توانست این خلأها را پر کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یادآور شد: امروز در حالی وارد دهه پنجم انقلاب می‌ شویم؛ که حوادث سخت فراوانی را پشت سر گذاشتیم و اگر مسئولان کلیدی را در رده‌ های بالا از ما گرفتند؛ انقلاب به سرعت جبران کرد و از این رو، در آینده ای نزدیک چهره خدوم و انقلابی و امتحان پس داده دیگری وارد این صحنه شده و پرچم خدمت‌ رسانی را به دست می‌ گیرد و این نهضت را ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به ساختار محکم و قانونمند نظام هم اشاره و خاطرنشان کرد: گرچه حوادث یکی پس از دیگری دل مردم را پر از غم می‌ کند، اما مردم از ساختار نظام خیال شان راحت است؛ ساختار محکم و منعطفی که در سخت‌ ترین شرایط کشور می تواند مدیریت و تقسیم کار کند، که نمونه آن را در همین حادثه دیدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha