کشف ۳۵۴ قبضه سلاح غیرمجاز در قلعه گنج
تصویر آرشیوی است.

رییس سابق دادگستری شهرستان قلعه گنج گفت: با تلاش نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ۳۵۴ سلاح غیرمجاز در قلعه گنج کشف و ظبط گردیده است.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از دادگستری استان کرمان؛ آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج، صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، معاون قضایی دادگستری استان کرمان و جمعی از مسئولان محلی و قضایی جنوب استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمدی معاون قضایی دادگستری استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، در این مراسم؛ گفت: خادم الرضا و خادم ملت بودن بزرگترین افتخار برای شهید جمهور ما آیت الله رییسی بود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) طی چند روز اخیر تعابیر و تعاریفی درخصوص شهید آیت الله رییسی فرمودند؛ که تاکنون این تعابیر درخصوص هیچ کدام از مسئولان و شهدا مطرح ننمودند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان عنوان کرد: شهید رییسی بنیانگذار اقدامات زیربنایی در این کشور بود؛ که نتیجه آنها را در آینده مردم خواهند دید.

حجت الاسلام پورمحمدی ضمن تیریک انتصاب علی مهدیان فر به عنوان رییس جدید دادگستری قلعه گنج خاطرنشان ساخت: صابر ملایی، رییس سابق حوزه قضایی قلعه گنج بیش از ۱۲ سال در جنوب استان کرمان خدمت صادقانه به مردم داشته اند و وی فردی مومن، متعهد و انقلابی است و مردم از عملکرد ایشان بسیار راضی بودند و مان یز از طرف مدیریت دادگستری استان از زحمات ایشان تقدیر و قدردانی می نماییم .

وی بر همدلی و هم افزایی مسئولان تاکید و عنوان کرد: نتیجه تمام اقدامات مسئولان باید در راستای خدمت به مردم و رضایتمندی شهروندان باشد.

رسیدگی به ۳۰ هزار پرونده قضایی در قلعه گنج

رییس سابق دادگستری قلعه گنج نیز گفت: به همت قضات و کارکنان اداری بیش از ۳۰ هزار پرونده در دادگستری قلعه گنج رسیدگی شده است .

صابر ملایی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد دادرسی ها با مجموعه زندان به صورت الکترونیک برگزار شده است، افزود: بیش از ۶ هزار پرونده به صورت تمام الکترونیک و بدون کاغذ رسیدگی شده است .

این مقام قضایی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ مصلح و حکمین قرآنی در شهرستان قلعه گنج فعالیت دارند و بیش از یک هزار پرونده را با صلح وسازش مختومه کرده اند و از ورود بیش از یک هزار پرونده به عدلیه جلوگیری کرده اند.

ملایی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد پرونده های قابل مصالحه در قلعه گنج با صلح و سازش مختومه شده اند، بیان داشت: در این رابطه ملاقات مردمی با بیش از ۲ هزار نفر داشته ایم.

کشف ۳۵۴ قبضه سلاح غیرمجاز در قلعه گنج

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی برای اولین بار در قلعه گنج راه اندازی کرده ایم و بصورت دائم پزشک در آن مستقر است، افزود: با تلاش نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ۳۵۴ سلاح غیرمجاز در قلعه گنج کشف و ظبط گردیده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: به همت شورای حفظ حقوق بیت المال بیش از صد هکتار از اراضی ملی در قلعه گنج رفع تصرف شده است و از چنگال زمین خواران آزاد شده است.

ملایی به برنامه های حوزه پیشگیری از وقوع جرم اشاره و بیان کرد: خوشبختانه بااجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم ۳۵ درصد تصادفات منتهی به جرح و فوت در شهرستان قلعه گنج کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: ایجاد و راه اندازی دفتر مشاوره و معاضدت قضایی،دفتر مصلحین و حکمین قرآنی از دیگر خدمات در این دوره بوده است

خدمت قضایی به مردم در اولویت کار دادگستری قلعه گنج است

در ادامه علی مهدیان فر رییس جدید دادگستری شهرستان قلعه گنج گفت: با تمام توان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای سند تحول وتعالی قوه قضاییه خدمت گزاری به مردم را دستور کار خود قرار داده ام.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف خود در دستگاه قضایی نیازمند همراهی و همکاری مردم و مسئولان هستیم ،افزود: امیدواریم بتوانیم حافظ حقوق حقه مردم باشیم و همچون ریاست سابق دادگستری به مردم خدمت نماییم .

تامین امنیت در جنوب استان کرمان با استفاده از ظرفیت مردم و سران طوایف

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: تلاش کردیم در تامین امنیت در جنوب استان کرمان از ظرفیت مردم و سران طوایف استفاده نماییم.

کیومرث قاسمی در آیین تودیع و معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان قلعه گنج اظهار داشت: آقای ملایی، رییس سابق دادگستری شهرستان قلعه گنج همواره حامی ما در دستگاه قضایی بودند و نظرات علمی و دقیق ایشان در پیشبرد امور قضایی استفاده می کردیم

قوه قضاییه ملجا تظلم خواهی و پناهگاه مظلومان است

امام جمعه شهرستان قلعه گنج نیز گفت: دستگاه قضا به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم همواره مورد احترام مردم بوده است .

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی اظهار داشت: قوه قضاییه یکی از ارکان حاکمیت ملجا تظلم خواهی و پناهگاه مظلومان است.

وی افزود: از تلاش های چندین ساله آقای ملایی که در شهرستان قلعه گنج منشاء خیر و برکت بوده اند تشکر و قدردانی می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha