خودروهای حامل اتباع و سوخت قاچاق؛ مهمترین علل تصادفات جاده ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: خودروهای حامل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت بخش قابل توجهی از تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کرمان را دارند و هیچ استانی با این معضل مواجه نیست.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی در کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان عنوان کرد: استان تمام توان خود را برای کاهش آمار تصادفات و تلفات درون‌ و برون شهری به کار گرفته است. رفع نقاط حادثه‌رخیز، برنامه‌ های آموزشی، علائم راهنمایی و رانندگی و غیره در حد توان استان و با همراهی دستگاه‌ های مختلف انجام شد.

وی با تاکید بر این نکته که علت وقوع ۵۰ درصد تلفات، عامل انسانی است، گفت: استان کرمان ۲۳ درصد رشد ترددهای جاده‌ ای را طی یک سال گذشته دارد.

معاون عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: به نسبت طول راه‌ ها و وسعت استان کرمان، همه آنچه در توان داشتیم را بکار گرفتیم و به این لحاظ وضعیت بهتری به استان‌ های بالادست خود در میزان وقوع حوادث جاده‌ ای داریم.

موسوی تصریح کرد: مقایسه استان کرمان با استان‌ های دیگری که به لحاظ وسعت و طول جاده ای به اندازه یک شهرستان در استان کرمان هستند، صحیح نیست.

وی عنوان کرد: خودروهای حامل قاچاق سوخت و حمل غیرمجاز اتباع خارجی سال گذشته ۶۴ کشته در استان به جای گذاشت، در حالی که هیچ یک از استان‌ های کشور با این معضل مواجه نیستند.

معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: تعداد راهدارخانه‌ ها، پاسگاه‌ های بین جاده‌ ای، دوربین‌ های ثابت ثبت تخلف که حداقل به ۱۰۰ دستگاه نیاز داریم، مسائلی است؛ که در سطح ملی باید پیگیری و اجرایی شوند.

موسوی اضافه کرد: کرمان، استان کرمان معدنی است و حمل و نقل خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان علاوه بر خسارت و آسیب جاده‌ ها، عامل تصادفات نیز هستند.

معاون عمرانی استاندار کرمان ابراز داشت: بسیاری از نقاط حادثه‌ خیز در استان آشکارسازی و رفع مشکل شدند، محور هفت باغ که جزو محورهای با تصادفات بالا محسوب می‌ شد؛ با برنامه‌ های ایمنی و تلاش‌ های صورت گرفته، شاهد کاهش آمار تصادف و تلفات آن هستیم.

موسوی اظهار داشت: دو بانده کردن جاده‌ ها و رفع نقاط حادثه‌ خیز را جزو مصوبات سفر داریم./ استانداری کرمان

خودروهای حامل اتباع و سوخت قاچاق؛ مهمترین علل تصادفات جاده ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha