لزوم تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک سیرجان

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، گفت: قسمتی از اموال تملیکی که به عنوان کالای رسوبی هستند و در اختیار این سازمان قرار می‌ گیرند، باید زودتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی جهت شرکت در همایش معدن و قضا وارد شهرستان سیرجان شد و در اولین بازدید به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان رفت.‌

وی در بازدید از انبار گمرک سیرجان؛ در مجموع، نظم و انضباط کاری در انبارهایی که متعلق به گمرک و سازمان اموال تملیکی است، را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: البته یکی ۲ مشکل وجود داشت؛ که به مسئولان مربوطه تذکر داده شد.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان، اظهار داشت: باید تمام کالاهایی که به عنوان متروکه در اختیار سازمان تملیکی قرار می گیرند از همه انبارها جمع آوری و به شکل متمرکز در یک انبار قرار گیرد تا امکان نظارت و پیگیری کالاها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: در اسرع وقت این کالاها تعیین تکلیف شود؛ همچنین در مراجع قضایی یا سازمان تعزیرات حکومتی و آن سازمان هایی که نظارت بر این انبارها دارند، بهتر می توانند این نظارت ها را انجام دهند.

وی ابراز داشت: کالای متروکه ای که مدت زمان زیادی از آن گذشته باشد در این گمرک مشاهده نکردیم و کارها به روال عادی در حال پیگیری است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، بیان کرد: در همین صنایع تولیدی و ۲ واحدی که بنده بازدید کردم و در بحث تولید لوازم خانگی فعالیت داشتند، حدود ۲۰ درصد نیاز کشور را در بحث یخچال و یخچال فریزر و تلویزیون تامین می‌کند و این‌ ها ظرفیت‌ های بسیار خوبی است؛ که در دیار کریمان وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و چند واحد تولیدی، خاطرنشان ساخت: به همت مهندسان و کارگران ایرانی چرخ تولید فعال است و در این زمینه عدلیه تمام قد از تولید حمایت می کند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: سیاست قوه قضائیه بر این است اجازه ندهیم؛ هیچ واحد تولیدی در کشور بدلیل مشکلات حقوقی و قضایی تعطیل گردد.

شایان ذکر است؛ صبح امروز نهم خرداد ماه، بازدید مقامات ارشد قضایی استان از گمرک و واحدهای تولیدی سیرجان در راستای اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی و رفع موانع و مشکلات تولید صورت پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در اولین روز از سفر به شهرستان سیرجان به همراه دادستان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و رییس حفاظت اطلاعات دادگستری استان از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از جمله:

۱⃣ _گمرک(منطقه ویژه اقتصادی)شهرستان

۲⃣_ انبار های اموال تملیکی

۳⃣_ خط تولید کارخانه ساخت لوازم خانگی(تلویزیون LED و یخچال فریزر)،

به مدت ۳ ساعت بازدید به عمل آورند.

در این بازدید تعدادی از تولیدکنندگان به بیان مشکلات حقوقی و قضایی خود پرداختند.

همچنین؛ قاسم میرزاده مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، توضیحاتی در مورد فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این منطقه ارائه کرد.

وی مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بصورت مستقیم با مسئولان قضایی استان مطرح کرد و رئیس کل دادگستری قول پیگیری آنها را داد.

تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک سیرجان

تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک سیرجان

تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک سیرجان

تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha