کد خبر: آخرین-اخبار-مذاکرات-ایران-و-عربستان-در
۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

رئیس سازمان حج و زیارت: اعزام زائران ایرانی به حج منوط به پذیرش شروط منطقی ایران و تامین امنیت زائران ایرانی توسط طرف سعودی است.

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید اوحدی در ارتباط تلفنی زنده با خبر نیمروزی شبکه یک سیما از مکه مکرمه در تشریح مذاکرات هیئت ایرانی با طرف سعودی افزود: قبل از سفر تمام پیشنهادات و مطالبات اصولی به حق ایران، در راستای تضمین حقوق زائران ایرانی را طی نامه ای  به طرف عربستانی اعلام کردیم. 
وی تصریح کرد: تلاش های خوبی برای لحاظ کردن این پیشنهادات انجام شده و نظر ما این است که مذاکرات طولانی تر نشود.
اوحدی با اشاره به تاخیر 5 ماهه در انجام مقدمات حج 95 و کوتاهی سعودی ها گفت: جمع بندی نظرات بر این شد که بنای تنظیم تفاهم نامه همان تفاهم نامه سال گذشته باشد و اصلاحاتی در آن انجام شود.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برخی از بندهای تفاهم نامه که از زیاده خواهی های عربستانی ها نشات می گرفت حذف شده است.
وی در خصوص انجام خدمات کنسولی افزود: ما پیشنهادات خود را ارائه کردیم و  قرار  شد در این زمینه مسئولان حج عربستان با وزارت خارجه این کشور هماهنگی هایی را انجام دهند.    
اوحدی با اشاره به وجود عدم هماهنگی میان مسئولان عربستانی تصریح کرد: عدم وجود تصمیم واحد در طرف عربستانی علت اصلی طولانی شدن مذاکرات است و امیدواریم در جلسه امروز به جمع بندی رسیده باشند.
وی تاکید کرد: ما در این جلسات تاکید کرده ایم که این آخرین فرصت برای حج است و این طرف سعودی است که در این روند کوتاهی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha