کد خبر: آزیترومایسین-و-پنی‌سیلین-کرونا-را-درم
۲ مهر ۱۳۹۹، ۸:۳۸
آزیترومایسین و پنی‌سیلین کرونا را درمان نمی‌کنند!

دکتر محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به سخت شدن تشخیص بیماری سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید 19در فصل پاییز و با توجه به شیوع کرونا، اظهار داشت: در این ایام قبل از تجویز هر نوع دارویی به خصوص پنی‌سیلین که برای عفونت تزریق می‌شود؛ پزشکان باید بیماری را درست تشخیص دهند.

وی افزود: باید توجه داشت که تزریق پنی‌سیلین هیچ فایده‌ای برای درمان بیماری آنفولانزا، سرماخوردگی و کووید 19 ندارد و تنها برای افرادی که بدن آنها عفونت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پزشک عمومی گفت: برای درمان سرماخوردگی نیاز است که بیمار حتما استراحت داشته باشد اما اگر سرماخوردگی با عوارضی مانند سینوزیت یا عفونت گلو و ریه ایجاد کند آن زمان داروی پنی‌سیلین برای بیمار تجویز می‌شود.

واثقی ادامه داد: تشخیص بیماری بسیار سخته شده و اگر بیماری با علائم تب،سرفه و عطسه به ما مراجعه کند در وهله اول باید به بیماری کووید 19 شک کنیم مگر اینکه با آزمایش خلاف این موضوع ثابت شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه کرونا یک بیماری شایع است زمانی که بیمار به پزشک مراجعه می‌کند اول باید کرونا مورد بررسی قرار گیرد و در مرحله بعد به سرماخوردگی و آنفولانزا شک کرد.

این پزشک عمومی به مصرف داروهای آزیترومایسین برای درمان و پیشگیری از کرونا توسط عده ای از مردم اشاره کرد و گفت: مصرف این دارو هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد و می‌تواند عوارض گوارشی، قلبی و تداخلات دارویی به خصوص برای بیماران فشار خونی هم به دنبال داشته باشد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha