کد خبر: آمریکایی‌ها-باید-از-هر-سه-واکسن-covid-19-استف
۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
آمریکایی‌ها باید از هر سه واکسن COVID-19 استفاده کنند!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، دکتر آنتونی فاوسی مقام ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، روز یکشنبه گفت که آمریکایی‌ها را به پذیرش هر یک از سه واکسن COVID-19 موجود، از جمله واکسن تازه تأیید شده جانسون و جانسون، تشویق می‌کند.

فاوسی در مورد این سه واکسن گفت: هر سه آن‌ها واقعا خوب هستند و مردم باید مکانی را که بیش‌تر در دسترس آن‌ها است را برای واکسن زدن انتخاب کنند. اگر به مکانی بروید و J&J داشته باشید و این مکانی است که اکنون در دسترس شما است، بهتر است همان واکسن را تزریق کنید. دولت ایالات متحده روز شنبه واکسن تک دوزه COVID-19 جانسون و جانسون را مجاز کرد و این سومین واکسن پس از Pfizer / BioNTech و Moderna در کشور است. هر دوی این واکسن‌ها به دو دوز نیاز دارند و باید به صورت منجمد ارسال شوند. واکسن J&J در دمای طبیعی یخچال قابل حمل و نگهداری است. واکسن J&J برای استفاده گسترده در روز یکشنبه تأیید نهایی شد. هر دو واکسن Pfizer و Moderna در کارآزمایی‌هایی که دو دوز آن‌ها در مقابل واکسن تک دوز J & J استفاده شده بود، میزان کارآیی بالاتری را نشان دادند. با این حال، فاوسی و دیگر متخصصان می‌گویند مقایسه مستقیم دشوار است زیرا این آزمایشات اهداف مختلفی داشتند و J & J در حالی که انواع جدید مسری ویروس در حال گسترش بود، انجام شد.

فاوسی: تحقیقات برای اثربخشی واکسن‌های COVID-19 برای کودکان در حال انجام است...

فاوسی گفت: مطالعات برای تعیین اثربخشی و ایمنی آن‌ها برای کودکان زیر 18 سال که احتمال کمتری از ابتلا به ویروس دارند، در حال انجام است. فاوسی و واکسن‌های COVID-19 فاوسی ادامه داد: دانش آموزان دوره ابتدایی می‌توانند در پایان سال یا ابتدای سال آینده دوز خود را دریافت کنند، در حالی که دانش آموزان دبیرستانی می‌توانند آن را در پاییز دریافت کنند. این واکسن جدید گزینه دیگری را به دولت ایالات متحده ارائه می‌دهد زیرا تلاش می‌کند هرچه سریعتر آمریکایی‌ها را ایمن سازی کند. طبق داده‌های دولت، حدود 14٪ از آمریکایی‌ها حداقل یک دوز دریافت کرده‌اند. رئیس جمهور بایدن گفت که باید میزان کافی واکسن برای واکسیناسیون همه آمریکایی‌ها تا پایان ماه ژوئیه وجود داشته باشد. بر اثر COVID-19 بیش از نیم میلیون نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند و ایالت‌ها خواستار دوزهای بیشتر برای جلوگیری از موارد، بستری شدن در بیمارستان و مرگ هستند. از ماه ژانویه، عفونت‌های روزانه به طرز چشمگیری کاهش یافته‌اند و برخی از ایالت‌ها شروع به کاهش محدودیت در اجتماعات عمومی کرده‌اند. با این حال، فاوسی هشدار داد که اگر مقامات خیلی سریع عمل کنند، موارد کروناویروس ممکن است دوباره افزایش یابد. وی گفت: در حال حاضر خیلی زود است تا محدودیت‌ها را کاهش دهید.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha