کد خبر: اجازه-نمی-دهیم-کرونا-برنامه-مراقبت-اچ-آ
۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حسین پور افزود: در همین راستا امسال کمپین" من هم آزمایش اچ آی وی می دهم" از 20 آبان ماه همزمان با کل کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز و تا 20 آذر ماه ادامه دارد.

وی تشدید بیماریابی و انجام تست در کلیه مراکزی که رسالت بیماریابی را برعهده دارند همچنین ایجاد پایگاه های موقت دسترسی همگانی به تست را از جنبه های مهم اجرای این کمپین برشمرد و بر مشارکت سازمان های مردم نهاد در کاهش انگ و ترویج فرهنگ انجام تست در این کمپین تاکید نمود.

دکتر علی حسین پور خاطر نشان کرد: حذف انگ و تبعیض و توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت براساس رویکردهای عدالت محور از کلیدهای اصلی مواجه با  اچ آی وی می باشد.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به ضرورت افزایش بودجه توسط دولت ها جهت مبارزه با HIV بر پایان بخشیدن به انگ و تبعیض، افزایش آگاهی، تاثیر HIV بر زندگی افراد و بهبود زندگی افرادی که با این بیماری زندگی می کنند تاکید کرد.

وی روز جهانی ایدز را فرصت مناسبی برای تبیین برنامه ها، جلب مشارکت سیاستگذاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش های موجود و همچنین تکریم فعالیت های دست اندر کاران برشمرد.

دکتر حسین پور با بیان اینکه پویش HIV در پایانه های مسافربری، بهزیستی و مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری اجرا می شود، عنوان کرد: عموم مردم می توانند برای انجام تست رایگان HIV به مراکز مشاوره واقع در رسالت 12، پارک وحدت، بسیج 52 و امام هادی 12 مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha