رئيس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهي ناجا با اشاره به اجراي ‌طـرح سراسری مبــارزه بـا قــاچــاق کالا با اولویت مواد محترقه در اسفند ماه، گفت: در این طرح بیش از چهار میلیون عدد انواع مواد محترقه از قاچاقچيان کشف شد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت سرهنگ کـارآگــاه "مهــدي قــدمــي"  اظهار داشت؛ طرح سراسري مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولويت‌ مواد محترقه به مدت 48 ساعت با استفاده از امكانات و ظرفيت رده‌هاي ‌انتظامـي با بهره گيري از توان پليس آگاهي استان هـا در سـراسـر کشور اجـرا شـد.

وی عملکرد استانها را در این طرح مطلوب عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح، بیش از چهار میلیون عدد انواع مواد محترقه از قاچاقچيان کشف شد که این مواد مکشوفه عمدتاً ساخت کشور چين است.

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام اینکه بالاترین میزان این کشفیات مربوط به استان های غربی و شرقی کشور است، گفت: در اجرای این طرح علاوه بر مواد محترقه مقادیر قابل توجهی نیز اقلام ممنوعه کشف شده است.

وی از کشف فرآورده های نفتی به ارزش بیش از 550 میلیارد ریال در این طرح خبر داد و گفت: همچنین مقدار قابل توجهی کالای گمرکی و دخانی از جمله سيگـار، بـرنـج ، البسـه، پـارچـه، دستگـاه تلفن همـراه و تبلت، لـوازم خـانگی، لوازم صـوتی و تصـویری، دام زنـده ، مـوتـور سیکلت و خـــودرو خارجی، لاستیک خودرو، ماشین لباسشویی،آبمیــوه ، چــاي، قطعات كامپيـوتر، كيف‌ و‌كفش در این راستا کشف شد.

اين مقـام انتظامی گـفت؛ در اين رابطــه بیش از 600 نفر متهم دستگير و 359 دستگاه خودرو از قـاچاقچیان تـوقیف شد که مبـــدا بارگيري بخــش قابــل تــوجهــي ‌از کالاهاي مکشــوفـه استان‌هـاي غـربــي کشور است.

رئــيس پليــس مبــارزه بــا قــاچــاق کــالا و ارز، بر ارتقاء اشراف اطلاعاتی و بهره‌گیری از سامانه های الکترونیکی در کشف کالاها تاکید کرد و گفت: پرهیز از درگیری و عملیات های تعقیب و گریز در اجرای طرح ها، شناسایی و برخورد با قاچاقچیان در مأموریت های مبارزه با قاچاق کالا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به ارتقاء سطح آگاهی شهروندان و نیز اطلاع رسانی در خصوص جلوگیری از مصدومیت های احتمالی مواد محترقه اشاره کرد و گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است لذا پلیس آگاهی در راستای انجام وظایف خود برنامه هایی را در زمینه شناسایی و فروش مواد محترقه به فروشندگان را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه باید از حوادث سال های گذشته عبرت بگیریم و با خرید مواد محترقه، سلامت خود، اعضای خانواده و نیز افراد جامعه را به خطر نیندازیم، گفت: جشن های پایان سال که ریشه در فرهنگ غنی ایران زمین دارد را با استفاده از مواد محترقه پر خطر و آتش زا به کام خانواده ها تلخ نکنیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه شهروندان به محض رویت موارد مشكوك به انباشت و توزیع مواد محترقه حتما آن را به پليس اطلاع دهند، گفت: خرید و استفاده از مواد محترقه که عمدتاً به صورت قاچاق وارد می شود، از بین بردن سرمایه های ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha