کد خبر: اراده-ای-جدی-برای-توسعه-روابط-دو-جانبه-ا
۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱

معاون اول رییس جمهور با بیان این که مردم ایران و بلغارستان از اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار هستند، گفت: روابط و سطح همکاری های دو کشور در گذشته از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده، اما پس از تحریم ها این روابط کاهش یافت و امروز اراده ای جدی میان مسئولین دو کشور شکل گرفته تا این روابط با سرعت توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه) در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر بلغارستان، سفر نخست وزیر این کشور و هیات عالی رتبه همراه وی به تهران را مبین اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط و ارتقاء سطح همکاری ها میان دو کشور دانست.
وی با اشاره به مذاکرات مثبت و سازنده انجام شده در نشست هیات های عالی رتبه دو کشور خاطر نشان کرد: در این گفتگوها در خصوص زمینه های مختلف همکاری از جمله نفت، گاز، حمل و نقل، صنعت و کشاورزی مذاکره شد و همچنین درخصوص سرمایه گذاری مشترک در دو کشور نیز مذاکرات مثبتی صورت گرفت.
جهانگیری اضافه کرد: در این مذاکرات همچنین درخصوص مسائل منطقه و موضوع تروریسم و افراطی گری و نیز نحوه مبارزه با این گروه ها گفتگو شد و امیدوارم با اراده جهانی که برای مقابله با تروریسم شکل گرفته، شر این گروه های افراطی از سر مردم منطقه برداشته شود.
نخست وزیر بلغارستان نیز در این نشست خبری با اشاره به وجود اراده سیاسی در طرفین برای برداشتن گام های بلند به منظور تامین منافع دو ملت گفت: اعلام می کنیم از همین امروز آمادگی داریم تا زمینه برای اجرای طرح ها و قراردادهای دو کشور را فراهم کنیم
وی ضمن تشکر از استقبال گرم مردم و دولت ایران از خود و هیات همراهش به موضوعات مطرح شده در دیدار هیات های عالی دو کشور اشاره کرد و گفت: پیشنهاد بسیار خوبی در زمینه ایجاد کریدور جدید حمل و نقل میان ایران، ارمنستان، گرجستان و بلغارستان مطرح شده که می تواند بستر مناسبی برای صادرات میان دو منطقه فراهم کند.
نخست وزیر بلغارستان همچنین به گفتگو درباره استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با حل برخی مسائل بانکی تعاملات دو کشور در حوزه اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.
بویکو بوریسف سپس به موضوع گردشگری به عنوان راهی برای افزایش تعاملات فرهنگی میان دو ملت اشاره کرد و گفت: ایران و بلغارستان می توانند با عبور از موانع حجم مبادلات خود را بسیار بیش از گذشته افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha