کد خبر: استان-مرکزی-پیشتاز-راه-اندازی-خط-ملی-نم
۸ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۶
استان مرکزی پیشتاز راه اندازی خط ملی نماد در کشور است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، «معصومه انصاری» در این جلسه،گفت : ظرفیت‌‎سازی برای مداخلات به موقع و موثر،  توانمندسازی دانش آموزان، کنترل و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و ارائه خدمات تخصصی به دانش آموزان از جمله اهداف اجرای طرح مدیریت فوریت های روانی – اجتماعی دانش آموزان می باشد.

وی، با اشاره به پیشتازی استان مرکزی در راه اندازی خط ملی نماد در کشور، افزود: طرح ملی «نماد»، به منظور ارتقا توانمندی های دانش آموزان در مواجهه با رفتارهای پرخطر، مراحل آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی، اورژانس(فوریت های روانی – اجتماعی )، پیگیری و مراقبت دانش آموزان در معرض آسیب را در بر می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، آموزش توأمان دانش آموزان، اولیا و معلمان را نقطه قوت طرح ملی نماد برشمرد و افزود: امسال با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور، آموزش های ارتقایی معلمین در طرح نماد، کاملا مجازی و آموزش های دانش آموزان و اولیا با توجه به وضعیت هر منطقه با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی در بستر شاد و یا به صورت میدانی و حضوری انجام خواهد شد.

انصاری با تأکید بر برجسته سازی نقش هسته ها و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی مناطق در ارائه خدمات مشاوره به دانش‌آموزان نیازمند خدمات ارجاعی شامل جلسات مشاوره و مداخلات روانشناختی اظهار داشت: زیرساخت اجرای طرح ملی نماد ، سامانه جامع «نماد» در پرتال همگام  می باشد، که پس از غربالگری در این سامانه ،دانش آموزان نیازمند مداخلات، روانی، اجتماعی و آموزشی، شناسایی و به مراکز مشاوره منطقه ای معرفی می شوند.

 گفتنی است در این جلسه « بافرانی» دبیر طرح مدیریت فوریت های روانی اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به بیان اهداف و ضرورت اجرای این طرح اشاره نمود و شیوه نامه طرح مذکور را به طور کامل تشریح وتبین نمودند.

وی مداخله دستگاه­های اجرایی ذیربط در پیگیری طرح ملی «نماد»، دعوت از نمایندگان حوزه حراست و حقوقی آموزش و پرورش در جلسات مربوط به طرح ، تشریح و توزیع حق الزحمه تیم تخصصی وکارگروههای اجرایی طرح، ایجاد کارتابل محرمانه معاونین پرورشی استان و مناطق و صدور کارت کشوری برای اعضای کارگروههای این طرح را ، از نکات مهم و برجسته آن بر شمرد.

رئیس اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گزارشی از تمهید مقدمات میز نماد در مرکز مشاوره، اهمیت و ضرورت اجرای غربالگری دانش آموزان و پیگیری خط ملی نماد نکاتی را بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha