کد خبر: استفاده-از-ظرفیت-حسنه-وقف-برای-توانمند
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸
استفاده از ظرفیت حسنه وقف برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان،ولی اله نصر اصفهانی در دیدار با مدیر کل اوقاف استان اصفه با اشاره به تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه بیان داشت: این تعامل دو جانبه نشان می‌دهد که ما به مشارکت خیرین و واقفین در راستای ایجاد اشتغال و مسکن و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت بهزیستی و استفاده از ظرفیت حسنه وقف برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی واقف بوده و با هدایت نیت واقفان به این سمت، می‌توان در کنار سازمان بهزیستی قسمتی از بار سنگین این نهاد حمایتی و اجتماعی را رفع کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات جامعه بهزیستی نیت واقفان به سمت جامعه هدف بهزیستی معطوف شود و واقفان نگاه ویژه‌ای به بهزیستی داشته باشند.

ولی‌اله نصر با بیان اینکه بیشترین مراجعات به بهزیستی در زمینه اشتغال معلولان است، ادامه داد: در این زمینه خیران و واقفان می‌توانند همکاری داشته باشند و از سوی دیگر از تسهیلات اشتغال آفرینی برای معلولان استفاده کنند.

 این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های اوقاف در مناطق حاشیه‌ای شهر، گفت: نگاه مددکارانه اوقاف به مسائل موجود، حکایت از اهمیت فعالیت‌های بهزیستی دارد.

وی فعالیت‌های اوقاف و بهزیستی در حوزه فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی را موثر دانست و خاطرنشان کرد: امید است با وجود تفاهم‌نامه بین این دو نهاد، گستره این همکاری به سایر حوزه‌ها نیز تسری پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان فعالیت در حوزه مسکن و اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی بهزیستی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در اوقاف و امور خیریه و ظرفیت‌های اعتباری بهزیستی، بتوان گامی موثردر راستای خدمت به جامعه هدف بهزیستی برداشت.

در ادامه این نشست؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان زمینه‌های موجود برای همکاری هر دو دستگاه، گفت: یکی از زمینه‌های همکاری طرفین؛ محیط‌هایی است که برای کارهای مرتبط با بهزیستی وقف می‌شود.

محمدحسین بلک افزود: اوقاف، آمادگی خود را برای اختصاص زمین اعلام می‌کند و در این میان بهزیستی نیز با تعریف یک پروژه و برنامه‌ریزی در خصوص فعالیت‌های خود به خدمت‌رسانی جامعه هدف بپردازد.

وی انتظار از اوقاف را وسیع عنوان کرد و گفت: بعضی از فعالیت‌های اوقاف همچون؛ کمک به فقرا، ایتام و بیماران خاص هم‌راستا با فعالیت‌های بهزیستی است که بخشی از این کار را می‌توان با همکاری یکدیگر به سرانجام رسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین بر تامین سرپناه برای افراد بی‌خانمان تاکید کرد و افزود: شرایط کشور به گونه ای است که همه دستگاه‌ها دچار فراز و نشیب و مضیقه‌هایی هستند ولی همگرایی و هم افزایی دستگاه‌ها، مهمتر از امکاناتی است که محدود و ممکن است محدودتر هم بشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) تاکید کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند" شما آنقدر ثروت ندارید که به همه رسیدگی مالی کنید ولی می‌توانید وسعت در رفتار، برخورد و اخلاق را پیشه کنید" و این حدیث از مسائل مهمی است که باید به سمت آن حرکت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در وقف‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد خوب است نیازمندی‌های اولویت دار را شناسایی کرده و کسانی که روزانه مراجعاتی دارند و در صدد وقف جدید هستند را بتوان با این اولویت‌ها آشنا کرد تا ما را در رسیدن به اهداف نزدیکتر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha