کد خبر: استنت-قلبی-دچار-کمبود-است؟
۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، دکتر فریدون نوحی در پاسخ به سوالی در باره کمبود تجهیزاتی چون استنت‌های قلبی در بیمارستان‌ها با توجه به نوسانات نرخ ارز و شرایط تحریم‌ها گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ احساس کمبود جدی نکردیم و هیچ یک از اقدامات درمانی‌مان به دلیل کمبود تجهیزاتی متوقف نشده است. این مسئله مربوط به شرایط فعلی نیست، بلکه گاهی ممکن است دارو و یا تجهیزاتی دچار کمبود شود، اما به سرعت تامین می‌شود. بنابراین در زمینه بیماری‌های قلبی وعروقی نه مشکل جدی دارویی داریم و نه مشکل جدی تجهیزات پزشکی.

وی گفت: یادمان باشد وقتی می‌گوییم دارویی در کشور دچار کمبود شده است، یعنی هنوز سه ماه در انبار موجود است. بنابراین همه چیز با برنامه‌ریزی در حال انجام است و مصوب هم شده که وسایل ضروری با ارز دولتی وارد شوند. سفارشات لازم هم انجام شده و مشکلی وجود ندارد.

وی درباره نبود استنت‌های قلبی در برخی بیمارستان‌ها افزود: نداشتن استنت در یک مرکز به دلیل کمبود استنت نیست، بلکه ممکن است آن مرکز پول خرید استنت را نداشته باشد. اطمینان کامل می‌دهم که در حال حاضر بیماران قلبی اصلا نگران نباشند، استنت و وسایل مربوطه به استنت‌گذاری موجود است. اگر جایی استنت نبود، مشکل این است که بیمه پول آن مرکز را نداده و آن مرکز هم پولی ندارد که بتواند استنت تهیه کند و ارتباطی به کمبود ندارد. ما در بیمارستان قلب شهید رجایی به طور ۱۰۰ درصد خودمان تجهیزات و داروی مورد نیاز بیماران را تامین می‌کنیم و تعامل‌مان با شرکت‌های توزیع دارو و تجهیزات پزشکی خوب است. البته همه باید به هم کمک کنند تا این تعامل صورت گیرد و بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

نوحی درباره وضعیت پرداخت مطالبات در بیمارستان قلب شهید رجایی نیز گفت: با پیگیری‌های وزیر بهداشت و با هماهنگی‌هایی که از سوی بیمه سلامت و مهندس موهبتی انجام شد، امسال شرایط بیمه‌ها با بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها از سال گذشته بهتر است؛ به طوری که هم میزان پرداخت نقدینگی و هم تعامل‌شان بهتر شده است. مشکلی که داریم در زمینه بدهی‌های سال ۹۶ بیمه‌هاست که البته قرار شد آنها را به صورت اوراق خزانه پرداخت کنند. البته اوراق هم مشکلاتی دارد زیرا تا زمانی که بخواهد نقد شود و به شرکت‌ها داده شود، زمان‌بر است و گرنه هم سازمان تامین اجتماعی با ابتکاری که ایجاد کردند و هم بیمه سلامت با تعامل نزدیکی که داشتند، شرایط پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها را بهتر کرده‌اند. (ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha