اعلام آمادگی سازمان نظام پرستاری برای برگزاری دوره های آموزشی مشترک با دانشگاههای مجازی جهان اسلام

مدیر مرکز آموزش سازمان نظام پرستاری، با تشریح دوره های آموزشی این سازمان، آمادگی سازمان نظام پرستاری را برای برگزاری دوره های مشترک با دانشگاههای مجازی جهان اسلامی اعلام کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،محسن رازانی در این  نشست گفت: سازمان نظام پرستاری دارای حدود 150 هیئت مدیره در مناطق مختلف کشوراست و این هیئت مدیره‌ها با مجوز سازمان کل می توانند آموزش‌های تخصصی را در سراسر کشور برگزار کنند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری آموزش‌هایی به صورت علمی و عملی برای پرستاران برگزار می کند و برخی از این آموزش‌ها برای عموم مردم نیز برگزار می‌شود، که با گذراندن برخی از این دوره ها می توانند وارد مشاغل و کسب و کار شوند. از جمله این آموزش ها بحث کمک پرستاری، دستیار کنار دندانپزشک، نسخه خوانی و... است.

وی افزود مدارک صادر شده توسط سازمان نظام پرستاری دارای ارزش و اعتبار ملی بوده و حتی در مواردی قابل ترجمه و است و ارزش بین المللی دارد.

رازانی ادامه داد: پرستاران در ایران تحت آموزش‌هایی جامع و کامل هستند و مهارت و تخصص های لازم را کسب می‌کنند و لازم است. این آموزش‌ها در حوزه جهانی و بین المللی نیز وارد شده و با تقویت و توسعه دوره های آموزشی به ویژه در بستر مجازی در عرصه دانش و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی و مهارتی دانشجویان و اساتید پرستاری دانشگاههای جهان اسلام تحقق یابد و در آینده ای نه چندان دور به افزایش حکمرانی علمی دانشگاههای اسلامی در فضای مجازی منجر شود.

مدیرآموزشی سازمان نظام پرستاری در خصوص مهاجرت پرستاران بیان کرد: کشور‌های اروپایی با در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای پرستاران زمینه جذب آنها را فراهم می کنند و نیاز است با ایجاد شبکه دانش پژوهی در حوزه بین المللی و ترمیم فضای فرار و مهاجرت مغزها، به صورتی برنامه ریزی شده برای پرستاران انگیزه خدمت ایجاد شود.

رازانی افزود: سازمان نظام پرستاری با توجه به قابلیت های علمی و توانمندی های گسترده آموزشی تخصصی پرستاری که در کشور دارد،  آماده همکاری مشترک و بهره برداری از هم افزایی میان دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی در کشور های تحت پوشش شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام می باشد. علی کریمی مرید، معاون اجرایی و راهبردی و رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از راهبرد صورت گرفته توسط شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، بر حمایت از فعالیت‌های بین‌المللی این سازمان دانشگاهی تأکید کرد و با مهم توصیف کردن آموزش‌های مهارت‌ محور، ‌تداوم و‌ تقویت رویکرد‌های جاری به منظور تثبیت جایگاه ممتاز بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی علمی و دانشگاهی با کشور‌های اسلامی را خواستار شد.

دکتر کریم نجفی ، دبیر مجمع جهانی آموزش های جهان اسلام در این نشست گفت: شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی کامستک است که میزبانی از آن با جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات است که باهدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته‌ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می‌کند. دکتر علی اکبر ملکی راد، دبیر آموزش شبکه های مجازی جهان اسلام در این نشست با  ارائه گزارشی از فعالیت‌های شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام گفت: فعالیت‌های صورت گرفته توسط این سازمان دانشگاهی به منظور تقویت آموزش‌های مهارت‌محور در دوره تحصیلات تکمیلی، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای و کانون آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان است.

در این نشست، مقدمات انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان نظام پرستاری با شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در خصوص برگزاری دوره های آموزشی مشترک فراهم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha