به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از تک تایمز، نتایج یک بررسی علمی نشان میدهد افرادی که به افسردگی و اضطراب مبتلا هستند، در حساب کاربریشان در توئیتر بیشتر از عکسهای سیاه و سفید و کمتر از عکسهای زیبا و چشم نواز استفاده میکنند. بررسی یادشده که توسط موسسه پزشکی پن در آمریکا انجام شده حاکیست بین محتوای پستهای هر کاربر در توئیتر و شرایط احساسی وی رابطه مستقیم وجود دارد.
سیستم هوش مصنوعی ابداع شده توسط این موسسه در سه ماهه اول سال 2019 موفق به بررسی 330 میلیون حساب کاربری شده که 68 میلیون حساب کاربری از این مجموعه آمریکایی بودهاند.
تحلیل تصاویر موجود در حسابهای کاربری یادشده نشان میدهد افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی عکسهایی با رنگهای کمتر زنده به کار میبردند و ارزشهای زیبایی شناختی عکسهایشان کمتر بوده است. همچنین تعداد زیادی از این عکسها سیاه و سفید بودهاند.
علاوه بر این، افراد افسرده بیشتر تمایل دارند تا عکسهای تکی خود را در توئیتر به اشتراک بگذارند و کمتر از عکسهای گروهی بهره میگیرند. علت این مساله تمرکز بیشتر افراد مبتلا به افسردگی و هیجان بر روی خود است.
افراد یادشده همچنین بیشتر به استفاده از عکسهایی همراه با متون مختلف و نیز عکسهای حیوانات علاقه دارند. در مقابل، افراد فاقد این نوع مشکلات روحی و روانی از عکسهای ورزشی، طبیعت، فعالیتهای روزمره، وعدههای غذایی، وسایل نقلیه و فعالیتهای بیرون از منزل هم عکسهایی ارسال میکنند.(فارس)
نظر شما