کد خبر: افزایش-تعداد-ایستگاه-های-آتش-نشانی-به-28
۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
افزایش تعداد ایستگاه های آتش نشانی به 28 ایستگاه

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،حسین امیری در بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست و کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان از برخی پروژه های مرتبط با حوزه خدمات شهری با اشاره به بازدید از ایستگاه های آتش نشانی در حال ساخت واقع در مناطق7، 8، سه، یک و 14،گفت: این مناطق با توجه به وسعت خود نیاز به احداث این ایستگاه ها دارند و امیدواریم بتوانیم تا اوایل تابستان سال آینده این ایستگاه ها را به اتمام و تعداد ایستگاه های آتش نشانی شهر را به 28 ایستگاه برسانیم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان خریداری شده که در قالب بیش از 50 دستگاه خودرو بوده که بخشی از این خودروها به زودی و بخشی نیز خردادماه سال آینده وارد ناوگان می شود.

امیری با اشاره به احداث ساختمان مدیریت بحران، تاکید کرد: در شهر اصفهان ساختمانی متناسب با شرایط بحرانی وجود نداشت بنابراین این مکان پیش بینی شده تا اگر زلزله یا بحرانی در سطح شهر رخ داد مرکزی برای فرماندهی و هدایت بحران وجود داشته باشد، این ساختمان بر اساس استانداردهای سازمان پدافند عامل طراحی و احداث شده که خوشبختانه عملیات ساختمان آن به اتمام رسیده اما عملیات نازک کاری و نصب تجهیزات در حال اجراست و امیدواریم با تامین تجهیزات آن تا سه ماه اول سال آینده، این ساختمان نیز تکمیل شود.

وی اضافه کرد: نظارت بر اجرا و اطلاع از میزان پیشرفت پروژه ها و استفاده از نقطه نظرات اعضای شورای شهر بدون شک می تواند در روند اجرای پروژه ها موثر باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد منابع درآمدی خوب برای سازمان آتش نشانی است که تنها به خرید تجهیزات اختصاص دارد، گفت: خرید 100 میلیارد تجهیزات برای آتش نشانی نیز از همین منابع بوده است.

وی با اشاره به ایجاد گلخانه حاره ای باغ گلها افزود: گونه های این گلخانه مربوط به مناطق گرمسیری است که با احداث گلخانه گیاهان حاره ای امکان پرورش این نوع گلها در این مکان وجود دارد، پرورش این گیاهان نیاز به رطوبت و گرمای خاصی دارد و می تواند مرکزی برای بازدیدکنندگان از باغ گلها باشد. نمونه این گلخانه در کشور وجود ندارد و بسیاری از دانشکده های کشاورزی می توانند از این گلخانه استفاده کنند.

استراتژیک ترین و مهمترین ایستگاه آتش نشانی در مرکز شهر در حال احداث است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به احداث ایستگاه آتش نشانی خیابان چهارباغ پایین، گفت: یکی از مهمترین پروژه هایی که در زمینه آتش نشانی از لحاظ اهمیت موقعیت استراتژیک در این دوره مدیریت شهری در حال انجام است ساخت این ایستگاه است، در اطراف این ایستگاه بافت تاریخی شهر اصفهان، مراکز تجاری و چهارباغ، ساختمان های شهرداری و استانداری، مخابرات، خیابان آمادگاه با مراکز پزشکی متعدد و اماکن مهم و استراتژیک دیگر شهر اصفهان وجود دارد که ضرورت ساخت این ایستگاه را دوچندان می کند.

محسن گلابی با بیان اینکه یکی از بهترین نقاط منطقه یک شهرداری اصفهان در خیابان چهارباغ به ساخت این ایستگاه اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: این مرکز با همکاری شهرداری های مناطق یک و سه در حال احداث است، در زمینه آتش نشانی هر میزان ساخت و ساز و فعالیت صورت بگیرد ایمنی شهر بالا می رود و زمان رسیدن نیروهای آتش نشان به مراکز حریق و حادثه کمتر می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این ایستگاه یکی از بهترین ایستگاه های آتش نشانی است که در حال ساخت است، افزود: این ایستگاه در مرکز شهر قرار داشته و تلاش های بسیاری در حال انجام است تا هر چه سریعتر تکمیل شود، خودروها و تجهیزات این ایستگاه ها خریداری و آماده شده است، انتخاب پیمانکار جدید انجام شده و این ایستگاه با هزینه ای حدود 10 میلیارد تومان تا 6 ماهه سال 1400 تکمیل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha