کد خبر: افزایش-تعداد-مراکز-تجمیعی-واکسیناسیو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۲۶
افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در پایتخت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران ضمن حضور در مرکز تجمیعی واکسیناسیون سرای محله جماران از نزدیک روند اجرای این طرح را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.

در این بازدید فرماندار شمیرانات، شهردار منطقه یک تهران، معاون امور بهداشتی دانشگاه ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات و جمع دیگری از مسئولان شمیرانات نیز دکتر زالی را همراهی می کردند.

واکسیناسیون یک طرح ملی با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی است

دکتر زالی هدف از راه اندازی مراکز تجمیعی را تسریع فرایند واکسیناسیون، بهبود دسترسی شهروندان و ایجاد تسهیلات رفاهی برای سالمندان برشمرد که با همکاری فرمانداری و شهرداری در مناطق مختلف اجرا می شود.

دکتر زالی واکسیناسیون را یک کار ملی برشمرد که تمام دستگاههای اجرایی در این کار مشارکت و همکاری دارند تا با استفاده از فضاهای جدید و جلوگیری از ازدحام کار واکسیناسیون به نحو احسن انجام شود.

به گفته وی با همکاری فرمانداری و شهرداری منطقه سرای محله جماران و همچنین چند فضای تجمیعی دیگر نیز برای اجرای واکسیناسیون این افراد در نظر گرفته شده است و به زودی اردوگاه شهید باهنر نیز به صورت واکسیناسیون خودرویی به مدار این مراکز اضافه می شود.

افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در پایتخت

وی از افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا تا انتهای هفته در سطح پایتخت خبر داد که با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و سایر ارگانها انجام می شود.

دکتر زالی با تاکید براین که سهمیه افراد در گروههای سنی محفوظ است خاطرنشان کرد: سالمندانی که به هر دلیلی در بازه زمانی اعلام شده نتوانستند واکسیناسیون را انجام دهند نگران نباشند و در روزهای آینده می توانند با مراجعه به مراکز تخصیص یافته واکسن دریافت کنند.

وی با اشاره به ثبت نام حدود ۴۷۰۰۰ نفر در سامانه کشوری ثبت واکسیناسیون کرونا از شهروندان تهرانی خواست به سامانه  salamat.gov.irمراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند تا در نوبت واکسن قرار گیرند و با  برنامه زمان بندی شده برای واکسن مراجعه کنند.

بیش از ۴,۵ میلیون نفر تهرانی در سامانه سیب ثبت نشدند

دکتر زالی ضمن ابراز تاسف از پوشش حداقلی سامانه های الکترونیک سلامت در استان تهران گفت: هنوز چهار میلیون و پانصد هزار نفر از شهروندان تهرانی در سامانه سیب ثبت نشدند که اکثر آنان در مناطق شمال و شمال شرق تهران ساکن هستند.

به گفته وی اطلاعات تعداد زیادی از سالمندان ساکن منطقه شمیرانات در سامانه سیب ثبت نشده است و  ۷۶۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در این منطقه ساکن هستند.

وی مشارکت شهروندان تهرانی در ثبت اطلاعاتشان در سامانه کشوری واکسیناسیون کرونا را  فرصت خوبی برای تکمیل سامانه الکترونیک سیب در تهران برشمرد تا در آینده بتواند به عنوان  سامانه جامعی برای رصد سلامت همشهریان بهره برداری شود.

دکتر زالی  در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واکسن گفت: از هفته آتی واردات واکسن به کشور شتاب می گیرد و سهمیه مکفی برای گروههای سنی پرخطر که افراد بالای ۶۰ سال هستند تامین می شود.

به گفته وی حدود۱۳ میلیون نفر از جمعیت کشور جزو گروههای پرخطر قرار دارند. در استان تهران نیز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۶۰ سال هستند که ۱۷۲ هزار نفر آنان را سالمندان بیش از ۸۰ سال تشکیل می دهند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تهران هنوز از نظر عملکردی قرمز است. در حال حاضر ۷۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تهران  بستری هستند و ۱۱۲۰ بیمار کرونایی جدید در روز گذشته در تهران بستری شدند .

راه اندازی سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شمیرانات

دکتر ایمان عموزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شمیرانات راه اندازی شده است.

به گفته وی این مراکز در سرای محله جماران، مدرسه نور قائم در شهرک شهید محلاتی و هنرستان ادب در انتهای خیابان شریعتی راه اندازی شدند و سالمندان بالای ۸۰ سال با مراجعه به این مراکز واکسن کرونا را دریافت می کنند.

دکتر عموزاده هدف از راه اندازی این مراکز تجمیعی را  جلوگیری از تجمع و ازدحام افراد در مراکز بهداشتی عنوان کرد که علاوه بر سن بالا و در خطر بیماری بودن، نیازمند تسهیلات رفاهی نیز هستند.

به گفته وی به طور متوسط روزانه ۷۰۰ نفر از سالمندان برای تزریق واکسن به این سه مرکز تجمیعی مراجعه می‌کنند.

خاطرنشان کرد که در مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا یک پزشک و اورژانس ۱۱۵ علاوه بر همکاران مراقب سلامت و مسئول  تزریق واکسن مستقر هستند تا در صورت بروز عوارض احتمالی در سالمندان واکسینه شده خدمات درمانی و مراقبت های لازم از آنان انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات در خاتمه به سالمندان توصیه کرد که پس از تزریق واکسن حداقل ۳۰ دقیقه در همان محل حضور داشته باشند تا در صورت بروز عوارض کوتاه مدت آنی تحت مراقبت قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha