کد خبر: افزایش-مصرف-کنندگان-خاموش-برق-به-دلیل-ت
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴
افزایش مصرف کنندگان خاموش برق به دلیل تغییر عادات و سبک زندگی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین صالحی" با بیان اینکه گره خوردن تمام جنبه‌های زندگی و وابستگی زیاد به انرژی الکتریکی منجر به تغییرات شگرفی در عادات و شیوه‌های استفاده ما شده است، گفت: یکی از مصادیق تغییر در ذائقه استفاده مردم، استفاده زیاد از رایانه نسبت به گذشته است، به‌طوری‌که صرفا به دلیل افزایش قابل ملاحظه ساعات استفاده از رایانه در روز هم اکنون رایانه‌ها به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین وسایل برقی به‌شمار می‌روند.

صالحی با بیان اینکه وسایل برقی را هنگامی که با آنها کار نداریم خاموش کنیم تا برق مصرف نکنند، گفت: بعضی از وسایل برقی حتی وقتی خاموش هستند برق مصرف می‌کنند؛ البته اگر دو شاخه در پریز باشد.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تاکید صنعت برق بر لزوم مدیریت مصرف، برای کاستن از سطح رفاه مشترکان نیست، افزود: اقدامات هرچند کوچک هر مشترک، تاثیری بزرگ بر تداوم خدمت رسانی مطلوب و توسعه فعالیت‌های صنعت برق دارد.

صالحی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ضرورت انجام برنامه ریزی‌ها و اقدامات پیشگیرانه جهت عبور از پیک گفت: همه ساله در ایام تابستان شاهد افزایش مصرف انرژی برق، به واسطه استفاده گسترده از وسایل سرمایشی هستیم.

وی با بیان اینکه امسال شرکت توزیع نیروی برق شیراز، مدیریت 143 مگاوات را باید محقق کند، گفت: بر اساس استراتژی مشخص شده، در بخش‌های صنعت، کشاورزی، عمومی، دولتی و خانگی و تجاری، برنامه‌ها تدوین شده است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شیراز اجرای اقدامات فراگیر اصلاح و بهینه سازی، جمع آوری رمز ارزهای غیر مجاز، تعدیل روشنایی و تعدیل مصرف برق ادارات و سازمان‌ها تا 50 درصد دیماند مصرفی و اقدامات فرهنگی را از اقدامات و برنامه ریزی‌های پیش دستانه جهت مدیریت مصرف برق معرفی کرد.

او با اشاره به اینکه مشترکان کشاورزی در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز، یک درصد از کل مشترکان را تشکیل می‌دهند اما 30 درصد از کل برق را مصرف می‌کنند، گفت: امسال نیز پیش بینی انعقاد قراردادهای همکاری با مشترکان برق کشاورزی انجام شده است.

صالحی افزود: مشترکان این بخش با اعمال خاموشی 4 ساعته در هر روز و تنها در بخش پمپ‌های نصب شده روی چاه، امکان برخورداری از تخفیف‌هایی را برای خود فراهم خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha