کد خبر: افزایش۵۰-درصدی-حقوق-پرستاران-استخدام-10
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
افزایش۵۰ درصدی حقوق پرستاران

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر محمد میرزا بیگی روز چهارشنبه در پنجمین نشست شورای عالی نظام پرستاری با ارائه گزارش عملکرد دوره جدید افزود: نتایج و پیگری های سازمان نظام پرستاری در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت قابل بررسی است.

وی ادامه داد: از تشکیل دوره جدید سازمان نظام پرستاری حدود 6 ماه گذشته است. در این مدت شاهد آن هستیم که این سازمان بر اساس آنچه وعده داده بود و در راستای تحقق آن تلاش کرده برای پیگیری مطالبات پرستاران پیگری ها و مکاتبات متعددی با مسئولان انجام شده است.

میرزابیگی افزود: سازمان نظام پرستاری در این مدت با اولویت هایی کار خود را شروع کرد. جلسات و مکاتبات بسیاری با مسئولان مختلف برای پیگری و حل مشکلات پرستاران داشته ایم. مجموعه مباحثی که در مدت این 6 ماهه از دور جدید پیگیری شده شامل، دیدار پرستاران با مقام معظم رهبری است که باعث می شود فصل نوینی در پرستاری داشته باشیم. سازمان نظام پرستاری می تواند با این دیدارها به سمت تصویب قانون جدیدی در مجلس برود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: برگزاری جلسه با مسئولان نهاد ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه و بیش از 10 جلسه با وزیر بهداشت و مسئولان این وزارتخانه در راستای تحقق مطالبات پرستاران و همچنین دیدار با رئیس قوه قضاییه و تشکیل کارگروهی برای پیگیری مسائل پرستاری در این قوه نیز از اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

وی گفت: دیدار مسئولان سازمان نظام پرستاری با رئیس و هیات رئیسه مجلس، جلسه با اعضای کمیسون بهداشت و درمان مجلس دهم و امضای میثاق نامه با مجلس یازدهم انجام شده است و در حال حاضر با نمایندگان مجلس یازدهم برای پیگیری مطالبات پرستاران ارتباط گرفته شده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: برای پیگیری مطالبات پرستاران نیروهای مسلح با ستاد کل نیروهای مسلح جلسه برگزارشده است. با مسئولان وزارت کار نیز مکاتباتی صورت گرفته که مطالبات پرستاران بخش خصوصی پیگیری شود. همه این اقدامات در این مدت کوتاه طلیعه بهبود و حرکت به سمت شرایط بهتر برای جامعه پرستاری است.

میرزابیگی گفت: سازمان نظام پرستاری تمام مطالبات پرستاران را از مسئولان پیگری می کند ولی در بعضی از موارد نتایج از دست ما خارج است و برخی مسئولان خلف وعده می کند.

وی افزود: افزایش۵۰ درصدی حقوق پرستاران بر اساس فصل دهم قانون مدیرت خدمات کشوری، پیگیری مجوز استخدامی پرستاران بکار گیری دو مرحله ای پرستاران نیز پیگیری می کند. استخدام حدود 10 هزار پرستار پیگیری می شود

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: جداسازی کارانه و اضافه کار، انحلال برنامه قاصدک، قرار گرفتن پوشش بیمه ای خدمات پرستاری از ۵ بیمارستان در دستور کار شورای بیمه، شهید خدمت خواندن پرستاران در بحران کرونا، تامین اقلام حفاطتی برای پرستاران با ایجاد ستاد صحت از جمله دستاوردهای کوتاه مدت سازمان نظام پرستاری در دوره جدید است.

میرزابیگی ادامه داد: مطالبات بسیار دیگری نیز دارند که تحقق آنها به زمان بیشتری نیاز دارد، از جمله تحقق قانون مشاغل سخت و زیان آور، تغییر وضعیت استخدامی کادر پرستاری، تحقق کامل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، تحقق استخدام دولتی 8 تا 10 هزار پرستار و پرداخت فوق العاده شغل ویژه پرستاران که در دستور کار سازمان نظام پرستاری قرار دارد.

میرزا بیگی بیان کرد: باید در فضای بین بخشی موثر باشیم و فعالیتی که انجام می دهیم متناسب با نظرات و درخواست هئیت مدیره های کشور باشند. امیدواریم در آینده بحث احیای ردیف اعتباری سازمان نظام پرستاری در مجلس انجام شود و توان سازمان در پیگری حل مشکلات بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha