کد خبر: اقلام-مورد-نیاز-سیل‌زدگان-در-5-استان-کش
۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان پنج استان کشور خبر داد و گفت: اولویت با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و تهیه بسته‌های غذایی، بهداشتی، نایلون، موکت و زیرانداز برای سیل‌زدگان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی به تشریح مهم‌ترین نیازهای مردم سیل‌زده کشور پرداخت و با اشاره به اینکه هلال احمر در لحظات اولیه وقوع سیل در مناطق سیل‌زده حضور داشته و اقلام زیستی و امدادی مورد نیاز را توزیع کرده است، گفت: کارنامه جمعیت در توزیع اقلام مورد نیاز، درخشان بوده و موجب رضایت مردم شده است.

وی تاکید کرد: در سیل اخیر مشکل تأمین اقلام را نداشتیم.

سلیمی از برگزاری جلسه با نمایندگان سازمان‌ها، تشکل‌ها و مؤسسات خیریه خبر داد و گفت: مؤسسات مردم‌نهاد، همکار سازمان داوطلبان در مأموریت‌ها هستند و این جلسه با هدف هم‌افزایی بین تشکل‌های مردم‌نهاد و هلال احمر تشکیل شد تا کمک‌های مردمی به سمت تأمین نیازهای اصلی سیل‌زدگان هدایت شود.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول، جمع‌آوری کمک‌های نقدی است تا اقلام به صورت متمرکز و با توجیه اقتصادی توسط هلال خریداری و در مناطق سیل‌زده توزیع شود، گفت: در خصوص اقلام غیر نقدی نیز از مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد خواستیم به سمت بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های خصوصی بروند تا بتوانند به صورت انبوه اقلامی از قبیل بسته‌های غذایی، بهداشتی، نایلون، موکت و زیرانداز را خریداری کنند.

سلیمی با اشاره به اینکه آب شرب مناطق سیل‌زده اکنون وصل شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد، گفت: اولویت بیشتر رفع نیازهای زیستی است تا بتوان یک فضای گرم و امن برای سیل‌زدگان تهیه کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی به مردم پنج استان هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که درگیر سیل هستند خبر داد و اعلام کرد: بر اساس ساختار جمعیت هلال احمر سازمان داوطلبان به عنوان پشتیبان سازمان امداد و نجات در حوادث عمل می‌کند؛ بر همین اساس ما در حال تعریف ساختاری هستیم که از حداکثر ظرفیت مؤسسات و نهادهای خیریه و گروه‌های جهادی برای جذب کمک‌های مردمی استفاده کنیم. برای تحقق این هدف مرکز فرماندهی عملیات در سازمان داوطلبان ایجاد می‌شود.

یادآور می‌شود، جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم برای کمک به سیل‌زدگان جنوب کشور دعوت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha