کد خبر: اهدا-خون-راهی-برای-انتقال-کرونا-نیست-هم
۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
اهدا خون راهی برای انتقال کرونا نیست/ همچنان نیازمند اهدا خون هستیم

دکتر آزيتا آذرکيوان فوق تخصص بيماری‌های خون و سرطان کودکان و عضو هیات علمی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به وضعیت بانک خون در کشور اظهار داشت: در حال حاضر شرایط بانک خون در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به تبلیغاتی که در کشور انجام شد، مردم برای اهدا خون بیشتر از گذشته به ما مراجعه دارند به همین دلیل از آنها بسیار سپاسگذاریم.

عضو هیات علمی سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه مراکز انتقال خون بسیار بهداشتی و تمیز است، گفت: مراکز انتقال خون از نظر آلودگی کرونا کاملا ضدعفونی می شود و با توجه به اینکه اهدا خون راهی برای انتقال کرونا نیست شاهد مراجعه مردم به مراکز، برای اهدا خون هستیم.

دکتر آذرکیوان بیان کرد: مراجعه مردم به مراکز ما بهتر شده و توانسته‌ایم تا حدودی کمبودها را جبران کنیم اما هرچه اهداکنندگان بیشتری به مراکز ما مراجعه داشته باشند شرایط بانک خون بهتر خواهد شد.

وی با توجه به اینکه عمر مفید خون فقط تا 42 روز قابلیت نگهداری دارد، تصریح کرد: بیماران تالاسمی ما دائم نیاز به تزریق خون دارند؛ یک چهارم خون های اهدایی ما برای بیماران تالاسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

فوق تخصص بيماری‌های خون و سرطان کودکان گفت: تزریق خون باید همیشه و به صورت دائم در کشور انجام شود چراکه بیماران نیازمند خون همیشه در حال دریافت خون هستند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha