کد خبر: اهدای-خون-حدود-۲-میلیون-نفر-طی-11-ماه-گذشت
۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰

سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون حدود ۲ میلون نفر طی ۱۱ ماه گذشته در کشور خبر داد و گفت: استان‌های آذربایجان غربی، قزوین و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین رشد اهدای خون در بهمن ماه را داشته‌اند.

 

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری سلامت اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 336 هزار و 413 نفر در 11 ماه گذشته جهت اهدای خون به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کرده که در این میان یک میلیون و 920 هزار و 223 نفر موفق به اهدای خون شدند.


وی با اشاره به اینکه از این تعداد 52.4 درصد اهداکننده مستمر خون بودند،افزود: طی 11 ماه گذشته 3 میلیون و 336 هزار و 414 واحد خون وفرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شده که نسبت به مشابه سال قبل 3.5 درصد با رشد همراه بوده است.


سخنگوی سازمان انتقال خون  گفت: طی این مدت استان‌های لرستان با 10 درصد، ایلام 8 درصد و مرکزی با 7.5 درصد بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را به خود اختصاص دادند.


سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: حاجی‌بیگی در مورد آمار بهمن‌ماه خاطر نشان کرد: استان‌های آذربایجان غربی، قزوین و آذربایجان شرقی به ترتیب با اختصاص آمار 17، 14 و 13 درصدی بیشترین رشد اهدای خون در بهمن ماه را داشته‌اند.


کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha