کد خبر: اهمیت-نقش-پرستاری-در-کاهش-هزینه-های-بیم
۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۳

یک کارشناس اقتصاد و دانشجوی پرستاری، جایگاه پرستاران در کاهش هزینه های بهداشت و درمان در بیمارستان های بزرگ کشور را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از نظام پرستاری مسعود جعفری در خصوص جایگاه پرستار به عنوان هسته مرکزی تیم درمان د، گفت: در اقتصاد یک بیمارستان هزینه های ثابت و متغیر وجود دارد.

وی افزود: هزینه های ثابت شامل وسایل آزمایشگاهی، استهلاک، حقوق کارکنان، هزینه های ساختمانی و از جمله هزینه هایی که درصورت عدم ارائه خدمات توسط بیمارستان ماهانه ثبت می شود و مرتبط به تولید خدمات توسط بیمارستان نیستند و در سیستم حسابداری بیمارستان های بزرگ کشور ثبت می گردند و هزینه های متغییر از جمله هزینه هایی هستند که قابل پیش بینی برای بیمارستان نیستند و می توانند مبالغ متفاوتی باشند که در دوره های مالی ثبت می شوند .

جعفری گفت: هر چقدر سطح خدمات بیمارستان افزایش یابد، می تواند باعث افزایش هزینه های متغیر شود مانند تجهیزاتی که برای درمان و بهبود بیماران استفاده می گردد که شامل داروها، تجهیزات پزشکی، استریل و وسایل یکبار مصرف و دریافتی پرستاران که جزو هزینه های ثابت بیمارستان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: بالا بودن نسبت هزینه های ثابت به هزینه های متغیر، بیانگر بزرگی اقتصاد بیمارستان است و از سوی دیگر بهبود خدمات از سوی پرستاران و افزایش کیفیت توسط پرستاران به عنوان هسته مرکزی تیم درمان می تواند سبب کم شدن هزینه های ثابت بیمارستان گردد و توجه به جایگاه پرستاران می تواند انقلابی بزرگ در کاهش هزینه های ثابت موسسات درمانی داشته باشد.

جعفری گفت: توجه به دستمزد، امنیت شغلی، کاهش تنش های محیط کار و آرامش خاطر پرستاران و ساعت کاری کمتر، سبب خدمات مطلوب پرستاران به بیماران می شود و همچنین منجر به کاهش زمان بستری شدن بیمارن در بیمارستان می گردد.

این کارشناس اقتصاد تاکید کرد: خالی شدن تخت های بیمارستانی منجر به ارائه خدمات به تعداد بیشتری از بیماران شده و دسترسی بیماران در بلندمدت سبب کم شدن هزینه های ثابت بیمارستان ها می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha