کد خبر: ایجاد-بازارهای-روز-در-نقاط-کم‌برخوردا
۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹
ایجاد بازارهای روز در نقاط کم‌برخوردار شهرکاشان

▫️رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر عنوان کرد: باید علاوه بر بازار شهروند و مهستان، بازارهای روز در مناطق دیگر به ویژه نقاط کم‌تر مورد توجه قرار گرفته نظیر خیابان نطنز، مسکن مهر و... راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی شهرداری کاشان،مهدی نادعلی با اشاره به دستور کار نهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر، بررسی و تصویب تعرفه‌های خدمات شهری، بازارهای روز و تبصره 14 و بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها را از جمله محورهای این جلسه برشمرد.

وی، با تأکید بر نگاه تخصص‌محور شورای اسلامی شهر به موضوع تعیین تعرفه‌ها خاطرنشان کرد: در این حوزه، باید ضمن درک شرایط جامعه و توان مالی شهروندان، هزینه خدمات ارائه شده توسط شهرداری و مهیا کردن بستر ارتقای کیفیت این خدمات مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کاشان ، در ادامه با اشاره به طرح موضوع بازارهای روز در این جلسه، تأکید دولت مبنی بر اجرای طرح ارتقای معیشت و تأمین اقلام کالاهای اساسی را یادآور شد و افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر آمادگی کامل دارند با دستگاه‌ها و متولیان مربوطه برای ایجاد بستر اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها را همراه با مدیریت بازار و جلوگیری از واسطه‌گری رویکرد مطلوبی برای عرضه مناسب کالاها و ارزاق مورد نیاز مردم دانست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کاشان ، استفاده از ظرفیت استارت آپ ها به منظور عرضه خدمات و کالاها را نیز اقدام موثری دیگری در این زمینه عنوان کرد و گفت: با توجه به تحولات ارتباطی و پیشرفت مجموعه‌ها در این زمینه، می‌توان از این بستر برای کاهش مراجعه شهروندان و دسترسی آسان‌تر به کالاها و خدمات بهره برد.

نادعلی، بررسی راهکارهای توزیع ارزاق و کالاهای اساسی در شرایط بحرانی نظیر بلایای طبیعی را نیز به عنوان موضوع دیگر جلسه متذکر شد و افزود: باید با دوراندیشی و در نظر گرفتن تمهیدات موثر و کارآمد، شرایط را برای دسترسی هر چه مطلوب شهروندان در این گونه مواقع مهیا کرد.

وی، با اشاره به ایجاد محل‌های عرضه محصولات و کالاها در ایام خاص نظیر ایام عید، بر آمادگی مدیریت شهری برای استفاده از ظرفیت ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به منظور دسترسی ارزان‌تر و راحت‌‌تر مردم به کالاهای مورد نظر تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha