کد خبر: با-مصرف-این-مواد-غذایی-از-ابتلا-به-افسرد
۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
با مصرف این مواد غذایی از ابتلا به افسردگی پیشگیری کنید

برای بهبود سلامت روانی،ر اه‌های زیادی وجود دارد؛ ولی داشتن تغذیه مناسب و خواب کافی از همه‌ مهم‌تر است

به گزارش گروه مجله سلامت خبرگزاری سلامت (طبنا)، تغذیه و افسردگی هم با هم در ارتباط هستند و انواع غذاها و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنیم، سلامت روان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگرچه به طور قطع نمی‌توان ادعا کرد که غذاها مستقیماً سبب بروز افسردگی یا درمان آن می‌شوند، اما می‌توان گفت که تغذیه تأثیر چشمگیری در حال روحی و وضعیت روانی افراد دارد.

برخی از مواد غذایی که مصرفشان در بهبودی این اختلال روانی مؤثر است، در این مطلب به شما معرفی شده است:

1_زردچوبه

زردچوبه از ادویه‌های پرمصرف و کاربردی است که به دلیل دارا بودن کورکومین در ترکیبات خود در کاهش التهاب مؤثر است و خاصیت ضد سرطانی دارد. تحقیقات نشان داده این ماده باعث کاهش اضطراب می‌شود و علائم افسردگی را به طرز چشمگیری کم می‌کند.

2_مرکبات

ویتامین C در بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب و استرس مفید است. مرکبات منبع غنی از ویتامین C هستند و می‌توانند به افزایش احساسات مثبت کمک کنند. توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، پرتقال، گریپ فروت و فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C هستند.

3_تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل دارا بودن زینک فراوان می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند. تخم مرغ یک ماده غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند برای صبحانه یا میان‌وعده یک گزینه مناسب باشد.

4-سبزیجات دارای برگ سبز

سبزیجاتی که برگ سبز دارند، منبع غنی از ویتامین‌های گروه B هستند و می‌توانند در درمان افسرگی مفید باشند. اسفناج، آووکادو و کلم بروکلی غنی از مواد مغذی هستند و توصیه می‌شود افراد برای مبارزه با افسردگی از این سبزی‌ها استفاده کنند.

5-چای سبز

چای سبز برای سلامتی بسیار مفید و در درمان افسردگی و اضطراب مؤثر است. به توصیه پزشکان، روزانه یک فنجان چای سبز بنوشید تا بتوانید با افسردگی مبارزه کنید.

6_شکلات تلخ

شکلات تلخ باعث افزایش روحیه و انرژی در افراد می‌شود. پژوهشگران، با آزمایش بر روی نمونه‌های حیوانی شاهد کاهش علائم افسردگی در میان موش‌های آزمایشگاهی بوده‌اند.

منبع : خبر آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha