با پیشنهاد وزیر و تصویب هیات رئیسه ، پیگیری و برنامه ریزی برای اخذ میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال ٢٠١٩ تصویب شد

به گزارش خبرگزاري سلامت وزیر ورزش  و جوانان به نقل از وزارت ورزش و جوانان  در دیدار با اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی ، بر تلاش برای گرفتن میزبانی تورنمنت های بین المللی از جمله مسابقه های قهرمانی جهان تاکید کرد.

 در این دیدار با پیشنهاد دکتر مسعود سلطانی فر، پیگیری و برنامه ریزی برای اخذ میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال ٢٠١٩ به تصویب هیات رئیسه فدراسیون رسید.

پیش از این موضوع، وزیر ورزش  و جوانان در سخنانی توجه به مناطق محروم و توسعه کشتی در این بخش از کشور را مهم دانست و گفت : محرومیت زدایی یکی از وظائف و رسالت مهم این وزارتخانه است و فدراسیون کشتی در کنار توجه به استانهای پیش رو و مطرح ، برای توسعه این رشته به مناطق محروم نگاه ویژه تری داشته باشد و امکانات و مربیان و کارشناسان و حتی میزبانی خود را به این مناطق ببرد.

وزیر ورزش  همچنین گفت : برای توسعه و رشد متوازن ورزش  در سراسر کشور وزارت و دولت همه گونه حمایتی از فدراسیون ها خواهد داشت.

وی توجه به اقوام و عدالت ورزش ی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ورزش  موجب هم گرایی است و اتحاد و همراهی این بخش ثبات و امنیت پایدار کشور را به همراه دارد.

دکتر سلطانی فر، اقتصاد ورزش  را بزرگ توصیف کرد و گفت : باید بنگاه های اقتصادی را به سمت سرمایه گذاری در ورزش  پیش ببریم و تشویق کنیم. یکی از برنامه های اصلی من توسعه اقتصاد ورزش  است. برای موفقیت این بخش اگر ساز و کار قانونی بیشتری برای حضور بخش خصوصی و مشارکت آنها نیاز باشد، بنده و وزارتخانه کمک خواهیم کرد.

به گفته وزیر ورزش  و جوانان نگاه به کشتی به عنوان ورزش  پر طرفدار و و ریشه دار کشور، باید عمیق و وسیع باشد و در توسعه این رشته در جهان، سهم ایران باید بیشت از همه باشد.

دکتر سلطانی فر اضافه کرد : من با فرستادن متخصصان و مربیان به کشورهایی که زمینه و اشتیاق دارند، بسیار موافقم. چه ایرادی دارد در کشتی و تکواندو ما بتوانیم مربیان خود را به کشورهای مختلف بفرستیم و ایرانی ها بتوانند در این بخش کار کنند؟

وزیر ورزش  و جوانان تاکید کرد: هر چه فدراسیون کشتی بتواند کشتی را در دنیا مطرح کند و در کشورهای مختلف توسعه بدهد به نفع کشور و ورزش  کشتی است و هر چه تعداد کشورهایی که قهرمانان خود را به المپیک می فرستند بیشتر باشد برای حفظ کشتی در این بازیها موثر تر است.

دکتر سلطانی فر در پایان از مدیریت فدراسیون کشتی به ویژه رئیس این فدراسیون قدردانی کرد و گفت: از آقای خادم برای برنامه ریزی و وقت زیادی که برای فدراسیون و جامعه کشتی کشور می گذارد تشکر می کنم. یکی از برنامه های خوب فدراسیون توجه به قهرمانان و پیشکسوتان ارزشمند این رشته است. بها دادن به آنها و حضورشان در کمیته های مختلف فدراسیون، برای این رشته یک سرمایه بزرگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha