کد خبر: باید-نگاه-جامعی-به-ری-داشت-طرح-خانه-مزر
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
باید نگاه جامعی به ری داشت/ طرح خانه -مزرعه در ری بررسی شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاران منطقه 20 تهران با اشاره به اینکه پروژه‌های کوچک مقیاس مشکل همه مناطق است، گفت: شهردار تهران در جلسه گذشته اعلام کردند که اولویت شهرداری فعالیت‌های اجتماعی کوچک مقیاس است، اما با این حال وقتی نوبت پروژه‌های کوچک مقیاس می‌شود آخرین اعتبارات به آن تعلق می‌گیرد.اگر اولویت شهرداری این موضوع است پس باید به این موضوع توجه کند.این فقط خواست منطقه ری نیست. شهرداری در حرف می‌گوید اولویت ما این کار است اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

مسجد جامعی در ادامه ضمن تشکر از شهردار تهران گفت:  نفر آباد و هاشم آباد یکی از مسائل این منطقه بود، من  بارها بارها به این مناطق رفتم  و واقعا مشکل لاینحلی در آنجا وجود داشت که حل شد.در جوانمرد قصاب 40 پلاک آزاد شد و این مساله ارزشمندی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما با روابط بروکراتیک نمیتوانیم با نهادهای مردمی صحبت کنیم یا از طریق مکاتبه و بخشنامه آنها را ملزم کنیم. فضای گفت وگو خیلی مهم است و در این فرصت باقی مانده هم باید بیشتر گفت و گو کنیم.ما و شورایاری با هم همپوشانی داریم خواهش من این است که این جلسات را برقرار کند.

مسجد جامعی با اشاره به آلودگی ری افزود: مساله آلودگی ری خیلی مهم است چراکه آلوده‌ترین منطقه شهر تهران است. این آلودگی در شرایطی است که اطراف ری مزرعه‌های بسیاری وجود دارد و هیچ برج بلندی ندارد.ری مهمترین مقصد گردشگری مذهبی کلانشهر تهران است ولی ساخت و سازهایی که در این منطقه انجام می‌شود اکثرا شرایط میراثی را رعایت نمی‌کنند این نکته مهمی است و خواهش من این است که دوستان شورایاری به این موضوع توجه کنند.

او افزود: ما طرح خانه باغ را در نقاط مختلف تهران داشتیم اما با توجه به اراضی مزروعی وسیعی که در این منطقه وجود دارد فکر می‌کنم اگر مطالعاتی انجام شود که ما خانه- مزرعه را داشته باشیم، پدیده نویی است که می‌تواند به حل مشکلات منطقه کمک کند.

نکته دیگر اینکه مسیری در این منطقه وجود دارد که حضرت عبدالعظیم زمانی که می‌خواستند از محل استقرار خود وارد ری شوند از آن مسیر عبور می‌کردند به قبرستان و به زیارت امامزاده حمزه می‌رفتند. این مسیر شناسایی شده و بسیار مهم است و می‌تواند گردشگر مذهبی جذب کند و می‌توان به این مساله پرداخت.

عضو شورای شهر تهران با تاکبد بر اینکه باید برای ری فکر ویژه‌ای کرد افزود: ری مهمترین منطقه گردشگری، صنعتی، مذهبی و طبیعی است و هیچ منطقه‌ای در تهران این ویژگی‌ها را توامان ندارد و باید نگاه جامعی به ری داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha