کد خبر: بایدن-درباره-برنامه-واکسیناسیون-خود-ک
۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
بایدن درباره برنامه واکسیناسیون خود: کمی به من فرصت دهید!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور بایدن روز پنجشنبه در یک جلسه مطبوعاتی خبرنگاری را تحت فشار قرار داد، آن خبرنگار سوال کرد که آیا هدف واکسن ویروس کرونا برای دولت جدید به اندازه کافی بلند پروازانه است؟ رئیس جمهور جدید هدف خود را برای واكسینه كردن 100 میلیون آمریكایی طی 100 روز نخست حضور خود در نظر گرفته است. در جریان کنفرانس مطبوعاتی، بایدن توزیع واکسن‌های ویروس کرونا توسط دولت ترامپ را یک شکست ناگوار تاکنون خواند و هشدار داد که همه چیز قبل از بهتر شدن بدتر خواهد داشت.

بایدن نسبت به برنامه واکسیناسیون خود مطمئن است!

با این حال، طبق ردیاب واکسن بلومبرگ، میانگین هفت روزه برای دوزهای واکسن کروناویروس برای آمریکایی‌ها در حال حاضر 912,000 است. (فقط در روز چهارشنبه، 1.6 میلیون دوز تجویز شده است.) این نشان می‌دهد که دولت بایدن از هدف خود برای واکسیناسیون یک میلیون آمریکایی در روز، دور نیست. بایدن و برنامه واکسیناسیون مردم روز پنجشنبه، زکی میلر خبرنگار آسوشیتدپرس، از بایدن سوال کرد که آیا هدف واکسیناسیون به اندازه کافی بلندپروازانه بوده است یا خیر.

بایدن پاسخ داد: وقتی من آن را اعلام کردم همه شما گفتید که این امکان پذیر نیست. کمی به من فرصت بدهید. صد میلیون نفر، این یک شروع خوب است. دو مقام دولت ترامپ به بلومبرگ گفتند که پیش بینی‌های داخلی از دولت ترامپ نشان می‌دهد که ایالات متحده می‌تواند حداقل 170 میلیون دوز را تا پایان آوریل اداره کند.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی، بایدن همچنین اعلام کرد که به قانون تولید دفاع متوسل می‌شود تا ساخت هر آنچه برای محافظت، آزمایش و واکسیناسیون و مراقبت از مردم ما لازم است را تسریع بخشد. بایدن هشدار داد که تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در ماه فوریه به 500,000 نفر می‌رسد. از روز پنجشنبه بیش از 408،000 آمریکایی در اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha