کد خبر: برنامه-وزارت-نیرو-برای-تکمیل-طرح‌های
۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
برنامه وزارت نیرو برای تکمیل طرح‌های آبی لرستان

وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت کمتر از ۱۰ درصدی سد تنگ معشوره استان لرستان در هشت سال گذشته گفت: در سفر رئیس جمهور تصمیم گرفتیم طرح‌های ناتمام را با تامین منابع مالی لازم از طریق مصوبه استانی تکمیل کنیم.

به‌‌ گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" در جریان سفر به استان لرستان و بازدید از سد تنگ معشوره در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت این سد اظهار کرد: سد معشوره از جمله سد‌های مهم استان است که مطالعات این سد از ۱۷ سال قبل شروع شده و با تکمیل مطالعات، سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی اضافه کرد: متاسفانه این سد در هشت سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته، البته تونل انحراف احداث شده اما باز هم پیشرفت کار کند است.
وی افزود: برای سد معشوره مطالعات لازم را انجام دادیم که نیازمند تامین مالی بالایی است، به‌همین خاطر روش‌های مختلفی را در نظر گرفتیم تا تامین مالی لازم صورت بگیرد. ان‌شاءالله با مصوبه سفر استانی بتوانیم به پیشرفت این سد سرعت بیشتری بدهیم.
محرابیان تصریح کرد: هدف از اجرای این سد، کنترل سیلاب، تخصیص آب شرب، صنعت و کشاورزی در سقف تخصیص استان است که با اجرای سد معشوره در کنار این موضوعات، موضوع اشتغال نیز رونق بگیرد.
وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: در سفر آیت الله رئیسی تصمیم بر آن شد که به طرح‌های ناتمام سرعت بخشیده و تکمیل طرح‌ها در اولویت قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha