کد خبر: برگزاری-اولین-جلسه-شورای-اطلاع‌رسانی-139436
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
برگزاری اولین جلسه شورای اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی در این نشست گفت: معتقدیم اگر روابط عمومی، در راه و مسیر درست و صحیح قدم بردارد، می تواند در پیشبرد اهداف جمعیت، بیش از قائم مقام، کمک کننده و موثر باشد.

وی افزود: مسئولان و اعضای جمعیت هلال احمر، عملیاتی هستند و در هر حادثه ای که لازم باشد در صحنه حضور دارند اما تاکید ما این است که بدون بزرگنمایی و اغراق، مردم در جریان خدمات و زحمات گسترده هلال احمر در جامعه قرار بگیرند و بدانند هلال احمر همواره و در خوشی و ناخوشی همراه و در کنار آنهاست.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه، در زمان برگزاری این نشست نیز، امدادگران و نجاتگران هلال احمر در اقصی نقاط کشور در حال خدمت به مردم اند، خدماتی که بعضا در جامعه دیده و شنیده نمی شود، تاکید کرد: انتظار ما این است که شورای اطلاع‌رسانی هلال احمر عالی ترین محلی باشد که بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های سیاسی یا جناحی اعضا، بتوانیم برای پیشبرد اهداف هلال احمر و انعکاس خدمات این نهاد بشردوستانه و همچنین ارتقاء کیفی خدمات هلال به مردم، تصمیمات کلان و موثری بگیریم.

دکتر همتی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که مردم در جامعه با انعکاس خدمات هلال احمر، احساس آرامش بیشتری داشته باشند و در مواقع بحران و حوادث، صادقانه به آسیب دیدگان کمک کنند.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر روح الله استاک؛ مدیرکل روابط عمومی جمعیت و دبیر شورای اطلاع‌رسانی جمعیت، عملکرد روابط عمومی جمعیت هلال احمر را در حوزه استفاده از رسانه ها از جمله، سایت جمعیت هلال احمر و تمام زیرمجموعه های معاونت ها، سازمان ها و استان‌های این جمعیت، اینستاگرام، توییتر، روزنامه شهروند و ... را به منظور انعکاس خدمات هلال، تشریح کرد.

در ادامه جلسه دکتر سید علی ریاض از اعضای شورای اطلاع رسانی هلال احمر، بر وجود دیدگاه مثبت مردم نسبت به خدمات هلال و لزوم ارتقای این اعتماد عمومی، برگزاری جلسات درون و برون سازمانی و ارتباط حضوری رئیس جمعیت هلال احمر با هدف برقراری ارتباط نزدیک تر با مسئولان نظام و همچنین کارکنان و بدنه هلال احمر تاکید کرد.

دیگر اعضای جلسه نیز پیشنهادات خود در زمینه اطلاع رسانی و انعکاس خدمات هلال احمر را با تاکید بر موارد زیر ارائه کردند:

توجه ویژه به استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون هلال احمر، بهره‌وری بهینه از هزینه‌های روابط عمومی هلال در سراسر کشور، انجام پروسه‌های تحقیقاتی و فعال سازی حوزه افکارسنجی و پژوهش افکار عمومی در هلال احمر، تدوین پروتکل مدیریت روابط عمومی در بحران‌ها، استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان هلال احمر در روابط عمومی، لزوم ارتقای دیدگاه مدیران هلال احمر نسبت به عملکرد و اهمیت عملکرد روابط عمومی در زیرمجموعه‌ها و همچنین لزوم ارتباط زنده مدیران استانی هلال با مردم هر استان، توجه ویژه به مناسبت‌ها و استفاده از این موقعیت برای ارائه و انعکاس خدمات هلال در جامعه، لزوم آسیب شناسی خدمات هلال و احصاء نقاط قوت و ضعف عملکرد هلال احمر و ضرورت مستندسازی خدمات هلال در حوادث و بحران‌ها، غنای محتواهای تولیدی هلال احمر برای انعکاس در رسانه‌ها و همچنین مستندسازی خاطرات و تجربیات امدادگران و داوطلبان هلال احمر برای انعکاس در رسانه‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha