کد خبر: به-پای-سوگندتان-ایستاده‌اید-تا-جهان-خ
۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۰۵
به پای سوگندتان ایستاده‌اید تا جهان خمیده، دوباره قامت راست کند!/ دکتر حسینعلی شهریاری

مرهم بودن در دنیایی که بسیاری تلاش دارند درد باشند مشکل، اما یک فرصت بزرگ برای تبلور انسانیت و ادای مسئولیت در قبال نوع بشر است و این جمله تعریفی ساده از پزشک بودن در عصر حاضر است.

هر سختی که بر مردم ایران وارد و هر بحرانی که در کشور بروز می‌کند، دو برابر آن سختی بر قامت پزشکان ایرانی می‌نشیند؛ حال چه این سختی بیماری‌های واگیردار باشد، چه جنگ تحمیلی که در طول چند دقیقه صدها مجروح زخمی و شیمیایی در خط مقدم و پشت جبهه باقی می‌گذاشت، چه تحریم‌های ظالمانه باشد که زخم آن برپیکر درمان ایران می‌نشیند، چه فاجعه منا باشد و چه سیل و زلزله و ... همیشه این پزشکان هستند که داغ‌ها و دردها را عمیق و از نزدیک می‌بینند و تلاش می‌کنند مرهم باشند.

پزشکان ایران همیشه در کنار مردم بوده نفس به نفس آنها زیسته‌اند، چه در حوزه درمان، چه در حوزه قانون گذاری و چه در حوزه سیاست. اما در این برهه سخت تاریخی مردم ایران این همراهی را بیش از گذشته حس و قدردان این تلاش‌ها هستند و این رخ‌دادی بسیار ارزشمند است.

و اینک در حالی هفت ماه طاقت فرسا را در کنار هم گذرانده‌ایم که همه از خسته شدن مردم و کادر درمان سخن می‌گویند، اما حقیقت پزشکان ایران سخت‌کوشی و خستگی‌ناپذیری است و این را هشت سال دفاع مقدس به خوبی اثبات کرده است.

واقعیت این است که حتی اگر همه مردم از شرایط موجود خسته شوند، اگر ماسک زدن، از خانه خارج نشدن، مسافرت نرفتن، جشن نگرفتن و ... را رها کنند باز هم ما پزشکان به تبعیت از ایثارگران دوره‌های سخت تاریخ این مرز و بوم از کارکردن، از خواهش کردن برای زدن ماسک، از تقلا کردن برای زنده نگه داشتن یک انسان، از ساعت‌ها سرپا ایستادن، ندیدن خانواده و حتی از بیمار شدن و جان دادن خسته نمی‌شویم چرا که اگر ما خسته شویم زندگی‌ متوقف خواهدشد. ما خسته نمی‌شویم بلکه درد را خسته خواهیم کرد.

امسال در حالی روز پزشک را گرامی می‌داریم که پزشکان این سرزمین با شهادت خود به اثبات رساندند که دَرِ باغ شهادت باز است. روز پزشک قدر مسلم برای خانواده‌های این عزیزان روز سختی خواهد بود؛ ما جامعه پزشکی ایران برای همیشه در کنار خانواده شهدای سلامت، انسان‌هایی که با عمل به سوگند مقدس شان و فراتر از مسئولیت حرفه‌ای خود ایثارگرانه به مردم عزیز ایران خدمت کردند، خواهیم بود و قدر مسلم این تلاش‌ها در تاریخ ثبت خواهدماند.

و سخن آخر اینکه خداست که شفا در دست اوست و ما پزشکان وسیله‎ایم و بابت وسیله دریافت شفای الهی بودن، به خود می‌بالیم. امروز مصادف با روز تولید بزرگ طبیب ایران ابوعلی سینا و روز بزرگداشت مقام پزشک است. این روز یعنی روز انسان‌هایی که نباید خسته شوند، باید بایستند تا بشریت قد خمیده زیر بار کرونا قامت راست کند و بایستد را از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تمام جامعه پزشکی ایران و خانواده شهدای سلامت تبریک می‌گوییم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha