کد خبر: بیقراری-یکی-از-علائم-شایع-ابتلای-کودک-ب
۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
بیقراری یکی از علائم شایع ابتلای کودک به کووید 19 است

ثمیله نوربخش فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مهمترین علائمی که کودکان با ابتلا به کووید 19 با آن درگیر هستند، اظهار کرد: طیف علائم بالینی کودکان مانند بزرگسالانی نیست و علائم سرفه، تب و تنگی نفس در کودکان به خصوص کودکان زیر 5 سال بسیار کمتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در کودکان علائم سرفه هم دیده شود اما شایع نیست، افزود: بیشتر علائمی که در کودکان مشاهده می شود تب های ناشناخته، علائم گوارشی و بیقراری است. علائمی مانند سرماخوردگی هم می‌تواند در کودکان دیده شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: بسیاری از پزشکان و خانواده ها هنوز نمی دانند که علائم بیماری کووید 19 در کودکان با بزرگسالان بسیار متفاوت است. کودکان به دلیل علائم خفیف می توانند به راحتی باعث انتقال این بیماری به سایر افراد خانواده باشند.

نوربخش گفت: کودکان به دلیل بی علائم بودن بیشتر از سایر افراد جامعه باعث انقال بیماری می شوند.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده ها هنوز باور ندارند که کودکان هم به بیماری کووید 19 مبتلا می شوند. همچنین خانواده ها به دلیل تفاوت علائم این بیماری در کودکان با بزرگسالان احتمال ابتلای کودکان خود را به کووید 19 رد می کنند.

این فوق تحصص بیماری های عفونی کودکان با تاکید بر اینکه در کودکان مرگ و میر ناشی از کووید 19 زیاد مشاهده نمی شود، بیان کرد: ممکن است کودکان از یک فرد کاملا بدون علامت به فردی که باعث انتقال بیماری می شوند، تبدیل شوند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha