کد خبر: تاکید-بر-لزوم-حمایت-از-بخش‌های-خصوصی-ا
۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸
تاکید بر لزوم حمایت از بخش‌های خصوصی ایران و سوریه

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش های خصوصی برای ارتقای همکاری اقتصادی بین ایران و سوریه گفت: امروز مهم ترین موضوع ما توسعه اقتصادی بین دو کشور است و دلیل روشن آن هم این است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می کنند و بر همین اساس باید تلاش کنیم در عرصه های اقتصادی و سیاسی موفقیت در میدان را کسب کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه‌ ملت، دکتر محمدباقر قالیباف عصر امروز (دوشنبه، 15 آذرماه) در دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه، گفت: سفر به کشور سوریه سفر مهمی بود که در ذهن من باقی مانده است. در این جا نیز درخواست می کنم که سلام من را به رئیس جمهور و رئیس مجلس سوریه برسانید.

وی افزود: در خصوص مسائلی که در کشور سوریه مورد توافق قرار گرفت چند جلسه مهم تشکیل دادیم و بیشتر بر مسائلی همچون تسهیل فعالیت بخش های خصوصی دو کشور، فعال تر شدن اتاق های بازرگانی و کمک به توسعه تولیدات صنعتی و کشاورزی متمرکز شدیم.

وی با بیان این که امروز مهم ترین موضوع ما توسعه اقتصادی بین ایران و سوریه است تصریح کرد: دلیل روشن این مسئله هم این است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می کنند و بر همین اساس باید تلاش کنیم در عرصه های اقتصادی و سیاسی موفقیت میدان را کسب کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک کمیسیون مشترک با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی در سوریه حاضر می شود، ادامه داد: در کنار مباحث اقتصادی و سیاسی، نا امنی های موجود را باید با گفت وگوهای سوری-سوری به نتیجه برسانید و ایران و برای نقش آفرینی از طریق فرایند آستانه آماده همکاری است.

فیصل مقداد: ایران کانون امیدبخشی برای کشورهای منطقه در جهت حفظ استقلال، آزادی و حاکمیت است

در ادامه این نشست فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه، گفت: امکان ندارد مسئولان و ملت سوریه سفر رئیس مجلس ایران را فراموش کنند، این سفر نمود حقیقی و تعبیر عمیق از علاقه ملت ایران به ملت و مجلس سوریه بود که شما به نمایندگی از ملت ایران آن را ابراز کردید.

وی با اشاره به اینکه خوشحالم که امروز در خانه ملت و پایگاه دموکراسی در ایران هستم که نقطه و کانون امید بخشی برای ملت‌های منطقه است تا همواره استقلال، آزادی و حاکمیت خود را حفظ کنیم، ادامه داد: سلام های پر مهر رئیس جمهور بشار اسد و همین طور رئیس مجلس سوریه را تقدیم شما می کنم.

وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه از صمیم قلب به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد دارم، عنوان کرد: این دیپلماسی در سایه حضور فعال نمایندگان پارلمان های ایران و سوریه در محافل بین المللی رنگ و بوی بهتری به خود گرفته است، چنین اجلاس ها و محافلی که نمایندگان ایران و سوریه در آن شرکت می کنند فرصتی فراهم می سازد تا تبادل تجربیات کنیم و دشمنان، دستاوردها و پیشرفت های ما را مشاهده کنند.

وزیر امور خارجه سوریه، تصریح کرد: دستاوردهای بزرگی به برکت جان فشانی های ارتش سوریه و خون شهدایی مانند شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهدای حزب الله و دیگرانی که در ایران، سوریه و لبنان جان فشانی کرده اند، محقق شده است اما به رغم همه این پیروزی‌ها، جنگ ما با تروریست ها هنوز تمام نشده است.

وی همچنین بر تلاش سوریه برای پایان دادن به اشغال برخی مناطق شمال غربی این کشور تاکید کرد و گفت: اشغال گری های آمریکا در شمال شرق و جنوب سوریه نیز خطرناک  است و باید پایان پیدا کند، آن ها همچنین از طریق جنگ نرم و به کمک ابزارهای خود در منطقه و سازمان های غیردولتی وابسته به آن ها، ابزارهای اقتصادی و خریدن افراد تلاش می کنند سلطه و استعمار را بر کشورهای ما تحمیل کنند .

وی افزود: آمریکایی ها بعد از شکست در به کارگیری تروریسم، دخالت مستقیم در کشورها و ایجاد پایگاه های نظامی، مجبور به خروج از بخش هایی از منطقه شدند و به شیوه های دیگری برای تحقق اهداف خود متوسل شده اند.

فیصل مقداد با اشاره به اینکه تحریم های ضد انسانی آمریکا که علیه ایران، سوریه و کشورهای دیگر اعمال می شود با هدف به زانو در آوردن ما هستند و قصد دارند آن چیزی که نتوانسته اند با شیوه های نظامی به دست آورند را  با تحریم ها محقق کنند، افزود:از ایستادگی مردم ایران در کنار مردم سوریه تشکر می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha