کد خبر: تجهیز-بیمارستان-شریعتی-اصفهان-به-دستگ
۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
تجهیز بیمارستان شریعتی اصفهان به دستگاه پی سی آر

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،علی اعتصام پور با اشاره به  دستگاه های تست پی سی آر در مراکز درمانی اصفهان بیان داشت: در چند هفته آینده یکی از مجهزترین دستگاه‌های پی سی آر در بیمارستان شریعتی اصفهان مستقر خواهد شد.

 وی گفت: در زمینه تست پی سی آر در کل کشور مشکلاتی وجود داشت که در این زمینه با آزمایشگاه‌های خصوصی قرارداد بستیم تا مشکلی برای انجام تست پی سی آر نداشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جهت توسعه مراکز درمانی برای خدمت به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی کارهای زیادی انجام شده است، افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای امکاناتی که در مراکز درمانی آورده ایم برای استفاده از آن فراهم شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد:  در بیمارستان شریعتی آنژیو قلب را که تا ۵۰ درصد پیش رفته است به صورت موقت در اتاق اختصاصی قرار داده‌ایم که پشتوانه آنژیو و یک سی سی یو باشددر صورتی که اگر تکمیل شود خدمات قابل قبولی می تواند به بیماران ارائه کند.

اعتصام پور با اشاره باینکه دولت در بخش مدیریت بحران و درمان باید هزینه کند، گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای2 بخش درمان مستقیم شامل ۲۷ پلی کلینیک و ۳ بیمارستان و درمان غیرمستقیم است.

وی بیان کرد: با همه گیری شیوع ویروس کرونا در مدیریت این ویروس می توان گفت هیچ مدیریت درمانی به اندازه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با تولیت اصلی بحران کرونا یعنی دانشگاه علوم پزشکی همکاری نداشت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: در ابتدای همه گیری ویروس کرونا در مجموع ۳ بای پب در استان داشتیم که خوشبختانه امروز به ۳۳ دستگاه و ۱۹ دستگاه ونتیلاتور به ۴۸ دستگاه رسیده است.

 این مقام مسئول اظهار داشت: در استان اصفهان حدود ۶۰ درصد از مطب ها و درمانگاه های تامین اجتماعی زیر پوشش الکترونیک هستند که بعد از آن باید به سمت پرونده الکترونیک برویم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه پایلوت ایجاد پرونده الکترونیک شده ایم ، گفت: اگرچه این کار بسیار سخت است، اما در صورتی که وزارت بهداشت، تعاون و ارتباطات و اطلاعات کمک کنند ظرف شش ماه آینده پرونده الکترونیک به صورت پایلوت در استان اصفهان راه اندازی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha