کد خبر: تصویب-نشدن-تعرفه-خدمات-پرستاری-در-منزل
۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نجف‌آباد با اظهار تأسف از تصویب نشدن تعرفه خدمات پرستاری در منزل در شورایعالی بیمه گفت: در حالی که در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» قرار داریم.

به گزارش خبرگزاري  سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري محمدرضا بی‌ریایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: متأسفانه شورایعالی بیمه و حتی نمایندگان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت به آن رأی ندادند حال آن‌که امروز با توجه به بحث طرح تحول سلامت و ضرورت کاهش هزینه‌ها و خروجی کمتر پول از جیب مردم خدمات پرستاری در منزل می‌توانست راه میانبری برای کاهش هزینه‌های سلامت باشد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله مبتلایان به پرفشاری خون، زخم بستر، دیابت و یا افراد فرو رفته در کما به مراقبت‌های در منزل نیاز دارند، گفت: قصد ندارم با این صحبت‌ها خدمات بیمارستانی را به زیر سئوال ببرم اما بیمار و خانواده وی ۲ روی یک سکه هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نجف‌آباد با عاطفی خواندن خانواده‌های ایرانی گفت: اگر یکی از اعضای خانواده در بیمارستان بستری شود هزینه تردد و ایاب و ذهاب و احتمال وقع حوادث احتمالی در مسیر تردد را نباد نادیده گرفت حال اگر این خدمات در منزل ارائه می‌شد علاوه‌بر میزان هزینه کمتر و کاهش میزان عفونت بیمارستانی خانواده نیز در آرامش بسر می‌بردند.

بی‌ریایی با بیان این‌که اگر یکی از عزیزترین افراد یکی از این دوستان به مشکلی دچار شود کدام محیط را برای مراقبت ترجیح می‌دهند؟ خانه یا بیمارستان، در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دست‌اندرکاران سیستم بهداشت و درمان کاری کنند که بیماران جز زجر بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد همه نهادها، ارگان‌ها نظام پرستاری و هیئت مدیره‌ها پیگیر اجرای این طرح باشند که بنده سال‌ها زجر کشیده آن هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha