تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه حلبچه کردستان عراق منعقد شد

دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه حلبچه کردستان عراق با هدف توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک را به صورت آنلاین منعقد کردند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، این تفاهم‌نامه در جریان نشستی آنلاین ، به امضاء دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران  و دکتر مهاباد کامیل عبدالله، رئیس دانشگاه حلبچه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این نشست آنلاین   با ابراز خوشحالی برای توسعه تعاملات میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و حلبچه، بیان داشت: انشاءالله همکاری میان دو مجموعه سبب افزایش سطح سلامت، رفاه و عدالت در منطقه شود.

دکتر قناعتی تصریح کرد: مردم منطقه چه در زمان صدام و پس از آن، روی کار آمدن داعش، سختیهای بسیاری متحمل شده‌اند که امیدوارم به واسطه این همکاری مشترک آرامش، شادی، صمیمیت، محبت و مهربانی بیشتری به خصوص میان مردم کردستان عراق و ایران ایجاد شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد تجارب خود را در اختیار دانشگاه حلبچه قرار دهد ضمن اینکه در آینده نزدیک متخصصان و دانشمندان دو دانشگاه می‌توانند زمینه تعاملات بیشتر و همکاری گسترده‌تر را فراهم کنند.

سپس دکتر مهاباد کامیل عبدالله با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار برای ما اهمیت دارد، اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها به ارتقاء سطح سلامت و تندرستی مردم ایران و اقلیم کردستان عراق کمک کند.

وی از تلاش دانشگاه حلبچه برای ارتباط و همکاری با مراکز علمی خارج از کشور خبر داد و گفت: از طریق این تعاملات تلاش می‌کنیم تا دانشگاه توسعه یابد و در سطح بین‌المللی بیش از گذشته مطرح شود.

رئیس دانشگاه حلبچه یکی از مهم‌ترین مسائل در دنیای امروز را خدمت به انسان و انسانیت و ارتقاء سلامت در جوامع دانست و گفت: در همین راستا دانشکده پزشکی حلبچه به زودی افتتاح خواهد شد و ما بسیار علاقه‌مندیم از دستاوردها، تجارب ارزشمند، امکانات و دانش دانشگاه علوم پزشکی تهران بهره‌مند شویم.

دکتر مهاباد با اشاره به تمایل این دانشگاه برای اجرایی شدن هر چه زودتر تفاهم‌نامه همکاری، افزود: امیدوارم با پایان پاندمی کرونا فرصت بازدید نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران از ظرفیت‌های دانشگاه حلبچه فراهم شود تا با همکاری گسترده و عملیاتی‌تر به سمت جلو حرکت کنیم.

در ادامه دکتر قناعتی با اعلام آمادگی برای کمک به راه‌اندازی دانشکده پزشکی حلبچه، گفت: این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه استاد مدعو (Visiting Professor) و یا استفاده از ظرفیت بخش‌های بیمارستانی دانشگاه برای دوره‌های بالینی باشد.

وی با دعوت از رئیس و دیگر نماینده دانشگاه حلبچه برای بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: این مجموعه با توانمندی‌های ویژه، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه پزشکی مدرن از جمله Neurointervention، Interventional Radiology، پیوند کبد، قلب، کلیه و ریه کرده و در منطقه سرآمد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران  اضافه کرد: همچنین خدمات بسیار خوبی در حیطه‌های علوم پایه، تغذیه و بهداشت توسط این دانشگاه ارائه می‌شود که تجارب حاصل از آن می‌تواند برای کردستان عراق مفید باشد. شبکه بهداشت و درمان مدرنی که بعد از انقلاب راه‌اندازی شد توسط WHO و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مورد تقدیر قرار گرفته است.

دکتر قناعتی در پایان، علم را مهم‌ترین مانع در برابر فساد، جنگ و دیگر مشکلات پیش روی بشریت دانست و خاطرنشان کرد: هر چه علم و دانش بیشتر رشد کند فهم ما بالاتر می‌رود و برابری و برادری مفهوم بیشتری پیدا می‌کند، پس به امید روزی که تمام انسان‌ها در سراسر جهان در صلح و دوستی با یکدیگر زندگی کنند.

دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران  نیز با ابراز خرسندی از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات و تعاملات میان دو دانشگاه، از تلاش‌های طرفین برای ایجاد فرصت عقد تفاهم‌نامه همکاری تشکر کرد و از دکتر جعفریان، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اقلیم کردستان خواست پیگیر این تفاهم‌نامه و اجرایی شدن آن، باشد.

در بخش پایانی این گردهمایی دکتر بارزان طاهر سعید، معاون بین‌الملل دانشگاه حلبچه در قالب اسلایدهایی به معرفی این دانشگاه پرداخت.

توضیح اینکه دکتر کوروش جعفریان، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اقلیم کردستان نیز در این نشست حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha