کد خبر: تهران-باید-قرنطینه-شود-شهرداری-مراکز-خ
۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) شهربانو امانی در دویست و پنجمین جلسه شورا با بیان اینکه در بحران جهانی ناشی از شیوع بیماری کرونا بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت ایران بعد از چین و ایتالیا دارای بالاترین نرخ همه‌گیری در جهان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حالی که قرنطینه بسته به شدت و سطح اپیدمی به عنوان تنها راه‌حل کنترل اپیدمی محسوب می‌شود هنوز هیچ سطحی از قرنطینه در پایتخت دیده نمی‌شود و مسوولان تنها به توصیه برای عدم خروج از منزل بسنده کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان ما فکر می‌کنند هنوز زمان کافی برای آنها وجود دارد گفت: ‌طی دو بازدیدی که از دو مرکز گل و گیاه شهید محلاتی و دریاچه شهدای خلیج‌فارس داشتم شاهد حضور مردم در این اماکن بودم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه شدت و ضعف اپیدمی افزون به همکاری مردم به کنترل‌های اجتماعی وابسته است،افزود: هم اکنون هیچ سطحی از کنترل اجتماعی در شهر دیده نمی‌شود تصاویری که از شهرهای خالی از جمعیت در چین و ایتالیا دیده می‌شود افزون بر همکاری مردم ناشی از مداخله دولت‌ها است.

امانی در ادامه یادآور شد: عدم اعمال ممنوعیت در فعالیت‌های غیرضروری و تعطیلی مکان تجمع مانند بازارها نه تنها منجر به گسترش دامنه بحران و افزایش فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی و پرستاری می‌شود بلکه خسارت‌های مالی را نیز به سبب طولانی کردن مدت بحران افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایتالیا که از نظر آمار مبتلایان و فوت ناشی از ویروس کرونا به ایران بسیار نزدیک است، گفت: ورود و خروج از شهرها ممنوع اعلام شده و به جزء خواربارفروشی‌ها و داروخانه‌ها تمام فعالیت‌ها تعطیل است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: در ایتالیا جرایم سنگینی برای افرادی که بدون دلیل قانع کننده در سطح شهر تردد می‌کنند در نظر گرفته شده و نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده که هدف از اتخاذ این تصمیمات به دلیل از دست ندادن زمان است.

امانی با تاکید بر اینکه تا کنون در سطح شهر تهران جز درخواست از مردم برای حضور نیافتن در سطح شهر هیچ مداخله‌ای صورت نگرفته است، تصریح کرد: دلیل این که برخی از مردم هشدارها را جدی نگرفته اند آن است که هیچ عزم عملی در مسوولان دیده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مردم تهران قطعا درک خواهند کرد که یک قرنطینه عمومی در مدتی کوتاه بسیار کم خسارت‌تر از یک بحران طولانی مدت است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: وضعیت بسیار بحرانی است به همین منظور فرمانداری باید با بکارگیری راهکارهای اجرایی هرگونه ورود و خروج از شهر را جز در موارد خاص و اضطراری ممنوع اعلام کند و با اتخاذ تدابیر لازم تأمین نیازهای مردم به اقلام روزمره را در اولویت قرار دهد.

امانی با بیان اینکه ‌حناچی شهردار تهران باید در اسرع وقت نسبت به تعطیلی مراکز مربوطه اقدام کند، افزود: شهرداری تهران باید تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات عمومی متمرکز کند.

وی به اقدامات سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: درخواست دارم این سازمان با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه 137 مشارکت‌های مردمی در شناسایی اقشار آسیب‌پذیر مانند کودکان کار در طول مدت بحران حمایت‌های ویژه را انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید چند روز پیش خود از گودهای زباله اطراف تهران،خاطرنشان کرد: با وضعیت دردناکی مواجه شدیم به طور جدی به همه مسوولان هشدار می‌دهم که در صورت عدم مدیریت بحران کنونی آسیبی بیشتر از شیوع کرونا در انتظار است و آن هم نابودی کامل سرمایه اجتماعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha