کد خبر: تولید-۵۰-هزار-ماسک-توسط-گروه-جهادگر-شهر
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷
تولید ۵۰ هزار ماسک توسط گروه جهادگر شهرستان پردیس

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ برنامه "یه روز تازه" در برنامه امروز خود میزبان اشراقی مدیر گروه جهادی مسجد الغدیر شهرستان پردیس بود.

وی درباره گروه جهادی خود گفت: گروه جهادی مسجد الغدیر از گروه‌های فعالی است که از سال ۹۵ تشکیل شده است. فعالیت این گروه در ابتدا با ارائه مشاوره‌های مختلف در زمینه‌های حقوقی، تغذیه، بهداشتی و... توسط گروهی از داوطلبان آغاز شد. بعد از اینکه این گروه جا افتاد تصمیم گرفتیم که به روستاهای اطراف پردیس سر بزنیم و به روستایی‌هایی که هم از لحاظ معیشتی مشکل داشتند، هم منزلشان سمپاشی و تعمیرات می‌خواست کمک کنیم. در این بازدیدها یک روحانی هم همراه گروه می‌آمد که به مسائل درونی خانواده‌ها رسیدگی می‌کرد.

اشراقی با اشاره به انجام خدماتی از جمله تعمیر اجاق گاز، لوله‌کشی و... در منازل روستاییان افزود: مساجد محله هم یک یا دو روز قبل برای انجام این کارها وقت می‌گرفتند و می‌خواستند ما برایشان کار انجام دهیم.

وی اظهار کرد: نفرات گروه ما حدودا ۱۰ نفر ثابت از قشرهای مختلف هستند. با شیوع ویروس کرونا از اواخر اسفند که بازار تعطیل شد، ما به کمک یکی از دوستان که عضو انجمن خیاطان بود، توانستیم پارچه و چرخ خیاطی مهیا و حدود ۵۰ هزار ماسک تولید کنیم. همچنین از مراکز بهداشت خواستیم که قبل از شروع کار محیط را ببیند. بعد از تولید هم کالاها را به انرژی اتمی منتقل و استریل می‌کردیم. قبل از شیوع کرونا هم هرجا می‌رفتیم و خانواده.های نیازمند را می‌دیدیم کمک‌های معیشتی به آنها می‌دادیم.

اشراقی در پایان یادآور شد: دنبال این هستیم که یک خیریه هم در محله خود افتتاح کنیم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha